نرخ بیکاری در استان خوزستان ۱۴.۵ درصد است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نرخ بیکاری در استان خوزستان ۱۴.۵ درصد است

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان ۱۴.۵ درصد است گفت: بالابودن دمای هوا و نیز وجود پدیده ریزگردها و آلودگی هوا از عوامل سبب مهاجر فرستی در خوزستان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید لطف‌الله هاشمی امروز در جلسه‌ فرمانداران شهرستان‌های خوزستان با حضور رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور اظهار داشت: خوزستان با جمعیتی بالغ بر 4.7 میلیون نفر پنجمین استان در سطح کشور از نظر جمعیتی است.

وی با بیان اینکه مدت زمانی است که استان خوزستان به ویژه پس از جنگ مهاجر فرست بوده و این موضوع نیز در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات استان از جمله آلودگی هوا بیشتر شده است، افزود: نسبت خالص مهاجرت در سال‌های 90 تا 95 استان خوزستان منفی 1.7 است.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان بیان کرد: افزایش آمار مهاجرت از خوزستان در حالی رخ داده که این استان رتبه دوم سهم تولید ناخالصی در سطح کشور را دارد.

وی رتبه دوم استان در سهم تولید ناخالصی به دلیل استخراج نفت خام و گاز طبیعی خواند و گفت: بر اساس آخرین آمار خوزستان از لحاظ ارزش افزوده فعالیت‌های صنعتی در رتبه نخست قرار گرفته است.

هاشمی با بیان اینکه اکثر فعالیت‌های اقتصادی در خوزستان سرمایه‌بر هستند، عنوان کرد: سهم ارزش افزوده استخراج نفت خام و گاز طبیعی در تولید ناخالص داخلی استان در حدود 50 درصد است ولی سهم گردش مالی 4 درصد است همین امر یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری و نیز یکی از بزرگترین مشکلات استان را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خوزستان 14.5 درصد برآورد می‌شود که نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، ادامه داد: بالابودن دمای هوا به طوری که امسال تعداد روزهای با دمای بیش از 49 درجه به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته و نیز وجود پدیده ریزگردها و آلودگی هوا از عوامل سبب مهاجر فرستی در خوزستان می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان هدف از جلسه را استفاده حداکثری از ظرفیت فرمانداران دانست و تصریح کرد: نمی‌توانیم انکار کنیم که کم کاری، تخلف و تبعیض در نظام اداری ما وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طولانی بودن مراحل و زمان انجام کار همچنین استفاده از روش‌های منسوخ از مسائلی است که نظام اداری ما به آن دچار شده بنابراین نظارت و بازرسی مستمر می‌تواند با بررسی این مسائل و رفع آن‌ها رضایت مردم را موجب کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار