بیکاری ۴۰درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال تبدیل به بحران برای کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیکاری ۴۰درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال تبدیل به بحران برای کشور

علیرضاسلیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ایده آموزش مهارت فنی به سربازان در طول خدمت، گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور فارغ‌التحصیلان بیکار است و امروزه نرخ بیکاری در این قشر به شدت بالا است در صورتی که نرخ بیکاری در افرادی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کردند، فقط 5 درصد است و این امر نشان‌دهنده اهمیت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای رفع معضل بیکاری است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیش از 40 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند اما در مقایسه افرادی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کرده و با مهارتی مشخص وارد بازارکار شدند، شرایطی بسیار مناسب‌تری نسبت به دیگر فارغ‌التحصیلان دارند.
وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ضمن خدمت زمینه اشتغال سربازان را پس از پایان دوره سربازی هموارترمی‌کند بنابراین رویکرد نیروهای مسلح درآموزش سربازان برای توسعه اشتغال بسیار مناسب و تاثیرگذاراست.
سلیمی افزود: مجلس شورای اسلامی از ایده آموزش مهارت‌های فنی نیروهای مسلح به سربازان حمایت همه جانبه می‌کند زیرا با توسعه فرهنگ آموزشی می‌توان سربازان را پس از یادگیری با مهارت‌های تخصصی وارد بازار اشتغال کرد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: برای سربازانی که در حین خدمت مقدس سربازی موفق به گذراندن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌شوند،گواهی تخصصی رسمی صادر می‌شود بنابراین این سربازان بر اساس گواهینامه تخصصی خود می‌توانند در راستای اشتغالزایی بهینه، تسهیلات و وام کم‌بهره دریافت کنند./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار