انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ از امروز آغاز می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ از امروز آغاز می شود

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام ظرفیت های جدید برای کنکور ۹۶ گفت: انتخاب رشته برای رشته های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ از امروز آغاز می شود.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به درخواست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش در ظرفیت های جدید و یا تکمیل ظرفیت برخی از رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ اجرا می شود.

وی افزود: تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند از بعدازظهر امروز شنبه ۴ آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی https://www.sanjesh.org/ و مطالعه جدول رشته های تحصیلی و ظرفیت هر یک از آنها نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان لازم است جهت کسب اطلاع از رشته ها و دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این مرحله به اطلاعیه مربوط مراجعه کنند و تا شنبه ۱۱ آذر ۹۶ فرصت دارند این کدرشته ها را ثبت کنند.

وی اظهار داشت: در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می شوند.

توکلی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس درخواست برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش در برخی از کدرشته های تحصیلی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده اند).

وی گفت: به همین منظور داوطلبانی که علاقمند به شرکت در این قبیل رشته های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا شرکت نکرده اند، می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است نسبت به ثبت نام در این کدرشته ها اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در رشته های بدون کنکور ۷ هزار و ۹۹۸ نفر برای پذیرش در برخی از رشته های تحصیلی در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی (صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ اعلام شده است.

وی افزود: ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی نیز از امروز شنبه ۴ آذر ۹۶ آغاز می شود و مهلت ثبت نام تا روز شنبه ۱۱ آذر ۹۶ ادامه دارد. ثبت نام و انتخاب رشته منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می پذیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار