وقت شکست آمریکا فرا رسیده است؟

دسته ها: اخبار

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در آغاز دور برگشت رقابت های لیگ جهانی والیبال به مصاف هم می‌روند.

این بازی از گروه B رقابت های لیگ جهانی ساعت ۲۱ روز جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد. رویارویی این دو تیم یکی از مهمترین بازی‌هایی است که این هفته برگزار می‌شود.

بعد از شش برد متوالی خانگی توسط آمریکا، حالا همگان انتظار ثبت نخستین شکست این تیم توسط ایران را دارند.

بازی در سالن آزادی تهران و وحشتی که حریفان از رویارویی با ایران در این سالن دارند می‌تواند حتی در جدال برابر مدافع قهرمانی لیگ جهانی نیز کفه ترازو را به سود ایران سنگین‌تر کند.

در دو بازی رفت دو تیم که به میزبانی آمریکا در لس آنجلس برگزار شده بود میزبان به خوبی از ناهماهنگی و دور بودن بازیکنان ایرانی از شرایط مطلوب استفاده لازم را برد و دو برد متوالی و مشابه ۳ بر یک را کسب کرد.

در هر دو دیداری که تیم کشورمان مقابل آمریکا برگزار کرده بود ست سوم را برد ولی در دیگر ست‌ها نتیجه را وگذار کرد.

آمریکا در دیدارهایی که مقابل ایران، لهستان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴) و روسیه (قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن) برگزار کرد، پیروز شد و تنها در یک مسابقه یک امتیاز به لهستان داد که این نشان از آمادگی و انگیزه‌های فراوان شاگردان جان اسپرو برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات امسال دارد.

در آنسوی میدان تیم ایران قرار دارد. تیمی که بازی‌ها را خوب شروع نکرد و در دو دیدار ابتدایی مقابل آمریکا و مسابقه نخست در زمین لهستان موفق به کسب امتیاز نشد اما در دیدار دوم در خانه قهرمان جهان یک امتیاز کسب کرد و در ادامه دو پیروزی ۳ امتیازی باور نکردنی را در خانه روسیه، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن بدست آورد تا تنها تیمی باشد که در دور رفت ۷ امتیاز از دیدارهای خارج از خانه کسب کرد.

این امتیازات در حالی به دست آمد که بازیکنان ایران با آسب دیدگی متوالی مواجه بودند و حتی فرهاد ظریف هم برای درمان مستقیما از لهستان راهی تهران شد.

ایران در دو دوره قبلی که در لیگ جهانی حضور داشت نشان داد در دیدارهای خانگی از قدرت دوچندانی برخوردار است.

فشار مضاعفی که ۱۲ هزار تماشاچی پرشور ایرانی به حریفان وارد می‌کنند زبانزد اهالی دنیای توپ و تور شده است.

از طرفی دیگر بازیکنان کشورمان در دیدارهای خانگی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند که این موضوع امیدواری‌ها را برای شکست آمریکا دوچندان کرده است.

با وجود اینکه از ملی آمریکا تیمی یاد می‌شود که کیفیت کار آن در دیدارهای خارج از خانه با داخل خانه چندان تفاوتی نخواهد کرد اما به طور حتم شرایط ایران با آن تیمی که در هفته نخست مقابل مدافع قهرمانی به میدان رفته بود فرق کرده است.

تیم کشورمان بازی به بازی بهتر شده و در ادامه کار بازیکنانی مثل معنوی‌نژاد، عبادی‌پور، صنوبر و مرندی با درخشش خود نشان داده‌اند که می‌توان در شرایط سخت روی آنها حساب باز کرد و دیگر نگران آنالیز بازیکنان اصلی نبود.

آمریکا در هر دو بازی نخست خود برابر ایران روی سرویس‌های کریستین سن، ساندر، اندرسون و دیگر ستاره‌های خود دریافت کننده‌های تیم کشورمان را تحت فشار قرار داده بود و به طور حتم در این بازی هم برای سرویس‌های خود برنامه دارند و این در حالی است که در دیدارهای پایانی دور رفت هم دریافت‌های اول تیم کشورمان بهبود یافت و هم اینکه شاگردان کواچ در زدن سرویس‌های هدفمند شرایط بهتری پیدا کرده‌اند.

بی‌تردید تیم کشورمان با منسجم ترین و کلاسیک‌ترین تیم حال حاضر والیبال دنیا بازی دارد ولی این باور عمومی وجود دارد که تیم کشورمان در تهران می‌تواند از پس آمریکا بر بیاید.

تیم ایران که شرایط خوبی را برای صعود به مرحله نهایی فراهم کرده است با پیروزی بر آمریکا می‌تواند گام بلندی را برای راه‌یابی به مرحله نهایی بردارد.(مهر)

اخبار