اعتراض دانشجویان وزیرنفت را راهی مجلس کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اعتراض دانشجویان وزیرنفت را راهی مجلس کرد

اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت باعث شد که اعضای کمیسیون آموزش مجلس در هفته جاری وزیر نفت را برای ارائه توضیح درباره تحصن دانشجویان این دانشگاه به این کمیسیون دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس برنامه کمیسیون آموزش مجلس در هفته جاری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز یک‌شنبه ۲۶ آذر ۹۶ از ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۳۰ دعوت شده تا در خصوص تحصن دانشجویان دانشگاه نفت توضیحاتی را ارائه کند.

به گزارش مهر، براساس مستندات درج‌شده در دفترچه کنکور سراسری در سال‌های قبل، وزارت نفت متعهد به استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در این وزارتخانه شده بود.

بیژن زنگنه وزیر نفت در سال ۹۴ استخدام این دانشجویان را در وزارت نفت ممنوع اعلام کرد. دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که قبل از این سال در این دانشگاه تحصیل کرده بودند، پس از بی‌نتیجه ماندن اعتراضات خود به دیوان عدالت اداری شکایت بردند.

در پی این شکایات، دیوان عدالت اداری وزارت نفت را ملزم به جذب و استخدام دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت کرد اما وزارت نفت همچنان به روند سابق خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

این موضوع موج اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعت نفت را در پی داشت بطوریکه مسئولان دانشگاه اخیرا برای پایان دادن به اعتصاب و تحصن دانشجویان، مجبور به تعطیلی دانشگاه شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار