43درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند/ وزیر علوم درباره مأموریت‌گرا نبودن دانشگاه‌ها توضیح دهد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

43درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند/ وزیر علوم درباره مأموریت‌گرا نبودن دانشگاه‌ها توضیح دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه 43 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکارند، از مأموریت‌گرا نبودن دانشگاه‌ها انتقاد کرد.
شنبه 25 آذر 1396 ساعت 15:09

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره سوال خود از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که قرار است این هفته در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود، توضیح داد و گفت: برنامه آمایش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر این نکته تاکید دارد که دانشگاه‌ها ماموریت‌گرا شوند و هر دانشگاهی به ماموریت خودش بپردازد تا تقسیم کار در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و بتوان مولفه‌هایی همچون ایجاد تخصص، افزایش تولید وکارآفرین شدن دانشگاه را نیزعملیاتی کرد و همچنین دانشگاه‌ها با رعایت اصول آمایشی بتوانند متناسب با وضعیت و شرایط مورد نیاز استان و شهرستان‌ها حرکت کنند.

نماینده مردم اسفراین درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه هیئت امنای دانشگاه‌های استان خراسان شمالی همچون مجتمع آموزش عالی اسفراین، دانشگاه بجنورد و دانشگاه شیروان خلاف برنامه آمایش وزارت علوم و تحقیقات و فناوری عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 43 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، ادامه داد: هیئت امنای دانشگاه‌های استان خراسان شمالی به جای تمرکززدایی به تمرکزگرایی یاری می‌رسانند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یادآورشد: با این شرایط ارتقای دانشگاه‌هایی در خارج از پایتخت که دارای مزیت نسبی هستند، با مشکل روبرو و شرایطشان سخت‌تر و محدود می‌شود زیرا استانی که در حال توسعه است، با هزاران مسئله گوناگون روبرو است و بنابراین نمی‌تواند به دانشگاه‌های تخصصی پیرامون استان نیز بپردازد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار