آخرین وضعیت برگزاری 3 آزمون بزرگ استخدامی صنعت نفت/ جزئیات استخدام در 3 شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آخرین وضعیت برگزاری 3 آزمون بزرگ استخدامی صنعت نفت/ جزئیات استخدام در 3 شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز

به گزارش خبرنگار انرژی نیوز، برای سال 1396 برگزاری پنج آزمون استخدامی در سطح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور برنامه‌ریزی شده بود که در طول 9 ماهه نخست امسال دو آزمون استخدامی پتروشیمی خراسان و پالایشگاه نفت اصفهان برگزار شد.

مهمترین آزمون استخدامی برای سال جاری مربوط به وزارت نفت است که قرار بود در این آزمون استخدامی 2300 نفر در گروه شاغلان و ممتازان دانشگاهی به استخدام رسمی وزارت نفت در بیایند.

با گذشت یک هفته از ابلاغ حکم لغو موقت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت از سوی شعبه 39 دیوان عدالت اداری تاکنون دعوت نامه برای وزارت نفت به منظور حضور در دیوان عدالت و یا شعبه صادرکننده حکم ارسال نشده است.

با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری از نظر جایگاه سازمانی بالاتر از وزارت نفت بود بنابراین پیگیری موضوع لغو حکم لغو آزمون استخدامی تا زمانی که دیوان عدالت دعوت نامه صادر نکرده و نشست مشترکی با نماینده وزارت نفت برگزار نشود نمی‌توان درباره زمان جدید برگزاری این آزمون استخدامی اظهارنظری کرد.

دومین آزمون استخدامی صنعت نفت هم قرار است پایان امسال فرآیند قانونی آن با هدف جذب حدود 950 نفر برای جذب در پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس در بهبهان و پتروشیمی هنگام در عسلویه برگزار شود که بر خلاف آزمون استخدامی وزارت نفت هم شرایط داوطلبان در این آزمون آسان گرفته شده و هم برای برگزاری آن نیاز به انجام تشریفاتی همچون اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی نیست.

خبر خوب دیگر آن است که شرکت پتروشیمی میاندوآب یکی از طرح‌های پتروشیمی مسیر خط لوله اتیلن غرب هم با برگزاری یک آزمون استخدامی به دنبال استخدام 300 تا 350 نفر از داوطلبان در رشته های مختلف است.

«احد مهدوی» مدیرعامل پتروشیمی میاندوآب با اشاره به پیشرفت بیش از 56 درصدی ساخت این مجتمع پتروشیمی، اعلام کرده است: نیروهای مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی به زودی از طریق آزمون استخدامی تخصصی جذب خواهند شد.

با مرور این تحولات اما هنوز وضعیت برگزاری آزمون استخدامی شرکت پتروپالایش کنگان با هدف جذب 168 نفر در حالتی بلاتکلیف دنبال می شود.

شرکت پتروپالایش کنگان مرداد ماه امسال فراخوانی برای استخدام 168 نفر را منتشر کرد و قرار بود اواسط شهریور ماه امسال آزمون استخدامی برگزار کند اما با گذشت چند روز از آغاز ثبت نام، اعلام کرد: برای رفع تداخل زمان برگزاری آزمون پتروپالایش کنگان با چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور و پاره‌ای تغییرات لازم، ثبت نام متوقف و زمان فعال شدن مجدد سامانه ثبت نام متعاقبا اعلام می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار