اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی در خوزستان

فرماندار شهرستان خرمشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان و بانک عامل قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با سود هشت درصد در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اله حیاتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال خرمشهر موضوع اشتغالزایی را مهم ترین موضوع در کشور و نیز شهرستان ها عنوان کرد و افزود: در راستای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و نیز اشتغالزایی بانک ها باید قوانین و مقررات خود را تسهیل کنند.

وی ادامه داد: دولت برای اشتغال بسته های حمایتی مختلفی ایجاد کرده است و در همین راستا باید با همراهی بانک ها، حداکثر استفاده را از حمایت هایی که در حال انجام است را داشته باشیم.

فرماندار خرمشهر یکی از بسته های حمایتی دولت را در خصوص افرادی عنوان کرد که در بخش کشاورزی تسهیلات گرفته اند و اگر سر رسید این وام ها سال ۹۵ بوده، جرائم و دیرکرد این تسهیلات بخشوده می شود و فقط اصل وام را پرداخت خواهند کرد.

حیاتی یادآورشد: علاوه بر این، افرادی که چک برگشتی و بدهی معوق به بانکهای دیگر دارند نیز خواهد شد و به همین منظور واحدهای تولیدی از طریق ثبت در سامانه بهینه یاب معرفی شوند تا از تسهیلات با نرخ سود هشت درصد بهره مند شوند.

فرماندار خرمشهر به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی در استان اشاره کرد و افزود: این تسهیلات در قالب تفاهم نامه ای بین استانداری و یکی از بانک ها منعقد شده و برای اولین بار قرار است این میزان از تسهیلات بانکی اشتغالزایی با سود هشت درصد در اختیار متقاضیان حوزه تولید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی و نیز دهیاران موظف هستند که با اطلاع رسانی دقیق، تمامی روستائیان را از وجود بسته های حمایتی دولت برای تولید و اشتغال مطلع کنند و با توجه به اینکه این اعتبارات شناور است می توان امیدوار بود که هر شهرستان که طرح بیشتری ارائه دهد از تسهیلات بیشتری برخوردار خواهد بود.

حیاتی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید کارشناسان فنی خود را به روستاها بفرستند تا مردم را آموزش دهند، اظهار کرد: در این صورت است که متقاضیان متوجه خواهند شد که چه طرح هایی در روستاها دارای بازده و بهره وری است

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار