تهیه نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای/ 1000 میلیارد؛ اعتبار مورد نیاز برای تجهیز هنرستان‌ها

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تهیه نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای/ 1000 میلیارد؛ اعتبار مورد نیاز برای تجهیز هنرستان‌ها

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تهیه نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پنج ساله و ارائه آن به کمیسیون آموزش مجلس گفت: در نظام جامع پیش بینی کردیم اگر بخواهیم به رشد 50 درصدی ثبت نام و تحصیل در شاخه فنی برسیم باید چه استلزاماتی را رعایت کنیم.

محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چالش‌های پیش روی هنرستان‌ها برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه و رسیدن به سهم 50 درصدی آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در هدایت تحصیلی اظهار کرد: نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که یک هنرستان‌ بدون تجهیزات، همان دبیرستان است.

وی افزود: در شاخه فنی و حرفه‌ای با استقرار نظام جدید، محتوای آموزشی دروس دچار تغییر شد و تغییر محتوا نیازمند تجهیزات جدید برای آموزش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به استقرار پایه دهم در سال گذشته و پایه یازدهم در سال جدید اظهار کرد: با این وجود اعتباراتی که دولت برای تجهیز هنرستان‌ها درنظر گرفته در سال گذشه صفر بوده است و امسال هم هنوز نتوانسته‌ایم هنرستان‌ها را تجهیز کنیم.

حسینی مقدم ادامه داد: یکی از چالش‌های جدی ما در سال آینده همین بحث تجهیزات است. ما برای آنکه بتوانیم هنرستان را به معنای واقعی، هنرستان کنیم باید این فاکتورهای اساسی را مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به 1000 میلیارد تومان نیاز داریم تا به معنای واقعی کلمه بتوانیم هنرستانهایمان را تجهیز کنیم گفت: تجهیز هنرستان ها با این اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه رشد 50 درصدی در شاخه فنی و حرفه‌ای تا پایان برنامه پیش بینی شده است گفت: عملا در واقعیت ممکن است رسیدن به این آمار سخت باشد، در همین راستا اکنون در دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش، نظام جامع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 5 ساله را تهیه و به کمیسیون آموزش و وزیر آموزش و پرورش ارائه کردیم.

حسینی مقدم افزود: در نظام جامع پیش بینی کردیم اگر بخواهیم به رشد 50 درصدی برسیم باید چه استلزاماتی را رعایت کنیم ؟ در غیر اینصورت رسیدن به آن دور از ذهن خواهد بود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار