نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به 20 درصد می‌رسد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به 20 درصد می‌رسد

گزارشی از سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان در کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد که بر اساس آن نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به 20 درصد می‌رسد.
به گزارش ایسنا، در دویست‌وشصت و یکمین جلسه کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به موضوع سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان اختصاص داشت، گزارشی در این زمینه ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به این موضوع که بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، 42 درصد از بیکاران، دارای تحصیلات دانشگاهی بوده‌اند، اعلام شد در حالی که نرخ بیکاری در کشور حدود 12 درصد است، این نرخ در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به 20 درصد می‌رسد.
پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در راستای هدایت تحصیلی و اشتغال دانش آموختگان، بازتعریف مفاهیم موجود در نظام آموزش عالی کشور، راه‌اندازی دوره‌های کوتاه مدت مهارت آموزی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، احصاء و تحلیل آمار فارغ‌التحصیلان شاغل در مشاغل نامرتبط با رشته تحصیلی آنان، توجه به آمایش سرزمینی در راستای توسعه آموزشی، نیاز به برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد اشتغال هدفمند بر اساس ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور و فعال کردن فضای کسب و کار و ایجاد بازارهای فعال در حوزه‌ فناوری‌های دارای اولویت است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار