استخدام افراد غیرمتخصص در مقطع ابتدایی جایز نیست

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

استخدام افراد غیرمتخصص در مقطع ابتدایی جایز نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلمان باید با بازی آموزش‌های لازم را به بچه‌ها ارائه دهند، گفت: استخدام افراد غیرمتخصص در مقطع ابتدایی جایز نیست.
سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم به‌کارگیری معلمان متخصص و کاربلد در مقطع ابتدایی، گفت: معلمانی که از دانش‌سراها و مراکز تربیت معلم در گذشته و امروزه از دانشگاه‌های فرهنگیان فارغ‌التحصیل شدند سواد لازم برای تدریس در ابتدایی را دارند؛ این افراد در مشاوره و مباحث روانشناسی مورد نیاز بچه‌ها و آموزش دانش‌آموزان ابتدایی تخصص لازم را دارند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگرچه بسیاری از معلمان فعلی مدارس، توانایی‌های لازم برای تدریس در مقطع ابتدایی را دارند اما در برخی برهه‌های زمانی به دلیل کمبود نیرو آموزش و پرورش مجبور به استخدام افرادی شد که توانایی‌های تخصصی در برخورد با دانش‌آموزان را ندارند؛ استخدام افراد غیرمتخصص به روند آموزشی دانش آموزان آسیب زیادی وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه حتی اگر آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد نباید افراد غیرمتخصص را استخدام کند، بیان کرد: ابتدایی تخصصی‌ترین مقطع در آموزش و پرورش و دوره حساسی‌ است و نباید به دلیل کمبود نیرو از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر برای تدریس در این مقطع استفاده شود؛ در دوره‌های بالاتر سوال‌های دانش‌آموزان معلمان را ناچار به مطالعه و به روز بودن می‌کند ولی در ابتدایی دانش‌آموزان سوالات چندانی از معلمان ندارند بنابراین معلمان نیاز به مطالعه را احساس نمی‌کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: معلمان ابتدایی باید از نظر روانشناسی، تربیتی، شیوه کلاس‌داری و نحوه برخود با دانش‌آموزان در سطوح مختلف اقتصادی، بهره هوشی و…. توانایی‌های لازم را داشته باشند.
میرزاده در ادامه با اشاره به مهارت‌های لازم برای معلمان مقاطع ابتدایی، بیان کرد: معلمان باید با دانش‌آموزان به گونه‌ای برخورد کنند که استرس آنها از بین رود چرا که دانش‌آموزان وارد محیط جدیدی شده‌اند و به همین دلیل ممکن است نتوانند با مدرسه ارتباط برقرار کنند و این هنر معلمان است که بچه‌ها را به مدرسه وابسته کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی زمانی که در مدرسه هستند معلمان را جای پدر و مادر خود می‌دانند؛ معلمان باید با بازی آموزش‌های لازم را به بچه‌ها ارائه دهند تا دانش‌آموزان آرامش لازم را داشته باشند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار