پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان

رئیس کمیته امداد از همکاری بانکها خبر داد وگفت: اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان در سال گذشته هزار میلیارد تومان بود که باهمکاری بانک‌های عامل ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات و تأخیر در ابلاغ اعتبارات موجب کند شدن روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان شد گفت: سال گذشته ۱۰۲ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند و امسال طبق برنامه باید به ۱۴۰ هزار نفر وام اشتغال پرداخت شود که امیدواریم با کمک بانک‌های عامل در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۹۶ اعتبارات مصوب به‌طور کامل جذب شود اگرچه در روند پرداخت‌ها از آذرماه تسریع شده است.

فتاح گفت:براساس لایحه بودجه سال ۹۷ اعتبار اشتغال مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی دو هزار میلیارد تومان تعیین‌شده است که از این رقم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سهم سازمان بهزیستی است که امیدواریم در زمان تصویب بودجه توسط مجلس این رقم افزایش یابد.

وی تاکید کرد: ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مناطق محروم، مرزی و شهری‌های با جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر اختصاص یافته است.

رئیس کمیته امداد گفت: با توجه به اینکه موارد مصرف این رقم در کارگروه‌های استانی مشخص می‌شود، تلاش شد که دفاتر کمیته امداد در استان‌ها نیز عضو این کارگروه شوند که با پیگیری‌های انجام‌شده با عضویت کمیته امداد در کارگروه‌های استانی موافقت شد.

وی با تأکید بر اینکه مددجو پس از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بلافاصله از حمایت کمیته امداد خارج نمی‌شود افزود: برخی نمایندگان مجلس نسبت به اینکه کمیته امداد مددجویان را پس از دریافت وام اشتغال از چرخه حمایت خارج می‌کند معترض بودند اما هیچ‌کدام تاکنون یک نمونه برای صحت این موضوع معرفی نکرده‌اند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مددجویانی که از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره‌مند شده‌اند تا زمان رسیدن طرح اشتغال به پایداری و خودکفایی کامل خانوار، تحت حمایت کمیته امداد خواهند بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار