اعطای «وام» به زنان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست هرگز ازدواج نکرده

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

اعطای «وام» به زنان سرپرست خانوار و دختران خودسرپرست هرگز ازدواج نکرده

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز سه شنبه تفاهم نامه همکاری مشترکی برای اعطای وام قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و دختران خود سرپرست هرگز ازدواج نکرده (بالای ۴۰ سال) در سراسر کشور از محل منابع سپرده قرض الحسنه پس انداز بانک به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال و در راستای اجرایی شدن طرح اندوخته بانوان مهر ایران را امضاء کردند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، گفت: حضرت زینب(س) پیام آور انسانیت، عزت و شرافت برای همه مردم هستند.

ابتکار با تقدیر از نگاه مثبت مدیرعامل و مسوولان بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه مسوولیت های اجتماعی ، اظهار امیدواری کرد که با اجرای این تفاهم نامه همکاری مشترک، در راستای حل و فصل مشکلات مختلف زندگی مردم بویژه جمعیت هدف این طرح گام مثبتی برداشته شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت در ایجاد اشتغال در کشور بویژه برای خیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی که بیکار هستند، افزود: بسیاری از زنان و دختران توانمند کشور می توانند با استفاده از این تسهیلات مشاغل موفقی را راه‌اندازی و توسعه دهند.

ابتکار اظهار کرد: تسهیلات مربوط به اشتغال زایی اگر با پیوست توان افزایی همراه باشد می تواند موجب ایجاد اشتغال پایدار و شرافتمندانه در کشور برای زنان و جوانان شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک را خبری نوید بخش و امید آفرین برای جامعه دانست و گفت: اجرای موفق این تفاهم نامه می‌تواند امید آفرین و الگوی خوبی برای حل مشکلات مردم و کمک به آسیب دیدگان جامعه باشد.

به گزارش معاونت زنان؛ این تفاهم نامه به منظور توانمند سازی و مساعدت در رفع نیازهای زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و دختران خود سرپرست هرگز ازدواج نکرده(بالای ۴۰ سال) و همچنین فراهم سازی امکان اشتغال مولد و درآمدزا و دستیابی به اهداف قانونی مقرر در اسناد فرادستی، با رعایت منابع و مصارف بانک و همچنین تسهیل در شرایط اعطای تسهیلات قرض الحسنه به سایر بانوان کشور منعقد شده است.

توزیع فرصت ها، منابع و امکانات میان زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و دختران خود سرپرست هرگز ازدواج نکرده(بالای ۴۰ سال) به منظور رفع نیازهای ضروری و راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، کوچک و ارزش آفرین از جمله اهداف اجرای این تفاهم نامه است.

با اجرای این تفاهم نامه واجدین شرایط در سراسر کشور می توانند از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران تا سقف ۳۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد مانده بدهی در هرسال استفاده کنند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار