سفر قائم مقام وزیرخارجه سوییس به خوزستان

دسته ها: اخبار

سفر قائم مقام وزیرخارجه سوییس به خوزستان
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان گفت: ایو رسیه قایم مقام وزیر خارجه سوییس که قرار است یکشنبه آینده به ایران سفر کند، ورود به شلمچه از یادمان های دوران دفاع مقدس را برای نقطه آغاز سفرش به ایران انتخاب کرده است.

مهرزاد طباطبایی اظهارکرد: وی پس از تماشای فیلمی در ارتباط با حال و هوای شلمچه و با مشاهده تردد مردم و بازدید کنندگان به این منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و ابراز تمایل کرده که حتما در بدو ورود به کشورمان از منطقه شلمچه دیدن کند.

وی اضافه کرد: وی بامداد دوشنبه آینده ، از طریق پرواز استانبول – اهواز وارد اهواز خواهد شد و سپس به شلمچه عزیمت خواهد کرد.

وی گفت: طبق برنامه جولیا هاز سفیر سوییس در تهران و معاون وی نیز ، یکشنبه برای مقدمات سفر قایم مقام وزیر خارجه سوییس به این استان، و همراهی وی، وارد خوزستان می شوند.

وی ادامه داد: قایم مقام وزیر خارجه سوییس و هیات همراه شامل لورنز فروندر مسوول میز ایران در کشور سوییس، کارشناس مربوطه و خانم نورا کرونیگ رییس دفتر قایم مقام وزارت خارجه، در سفر یکروزه خود ضمن دیدار از شلمچه و مناطق دوران دفاع مقدس خوزستان، در ضیافت خاصی به میزبانی استاندار شرکت کرده و پس ازدیدار با مقامات عالی استان دوشنبه شب اهواز را ترک می کنند.

طباطبایی، سفر قایم مقام وزیر خارجه سوییس به خوزستان و دیدار از مناطق دوران دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای خوزستان عنوان کرد و گفت: این رویداد تلنگری به ماست که از ظرفیت های بزرگی مانند شلمچه در خوزستان غفلت نکنیم، چه این منطقه به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و حتی تاریخی به عنوان بخش مهمی از تاریخ معاصر ما به شمار می رود و باید از این منظر توجه لازم را به آن داشته باشیم.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان اظهارکرد:وقتی یک فرد غربی با این جایگاه بین المللی از کشور سوییس، با مشاهده گوشه ای از حال و هوای این منطقه این چنین علاقمند به دیدن آن می شود که با وجود گرمای هوا و سایر مشکلات اقدام به دیدن از آن می کند، این نشان می دهد که ما وظیفه سنگینی در قبال شلمچه و خون های پاکی که در این منطقه ریخته شده برعهده داریم که باید به خوبی آن را ادا کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با ظرفیت سازی مناسب زمینه ورود جهانیان به این منطقه را فراهم کنیم تا با مشاهده شواهد موجود دوران دفاع مقدس، حقانیت و مظلومیت مردم و نظام جمهوری اسلامی در طول دوران دفاع مقدس را برای جامعه جهانی آشکار کنیم.

طباطبایی، همچنین با اشاره به ظرفیت های خوب خوزستان برای جذب سرمایه گذاری خارجی، و توانمندی های این استان در سایر عرصه ها گفت: انتخاب خوزستان به عنوان نقطه آغاز سفر این مقام سوییسی فرصت بسیار خوبی فراروی استان قرار می دهد تا ضمن معرفی این توانمندی ها زمینه را برای حضور سرمایه گذاران این کشور و فعالان سایر بخش ها درخوزستان فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت های بالای خوزستان و زمینه مساعد همکاری در حیطه های مختلف اقتصادی، زیست محیطی و این سفر منشا خیر و پیشرفت برای خوزستان شود.

منطقه عملیاتی شلمچه در غرب خرمشهر ، از آوردگاه های مهم دفاع مقدس بود و چندین عملیات مهم رزمندگان در این منطقه حساس اتفاق افتاد که ضمن وارد آمدن خسارت سنگین به دشمن بعثی، خون های پاک شهیدان نیز این خطه را عطر آگین و بهشتی کرد.

اخبار