قطع برق مناطقی از اهواز به علت سرقت تجهیزات شبکه

دسته ها: اخبار

قطع برق مناطقی از اهواز به علت سرقت تجهیزات شبکه
برق مناطقی از کلانشهر اهواز از ساعاتی پیش به علت تعمیرات، بریدگی سیم و سرقت تجهیزات شبکه قطع شد.

بنا به اعلام سامانه 121 خیابان های امام شرقی و منصوری تا ساعت 10 امروز (چهارشنبه) خاموش بوده و خیابان اصلی امام، طالقانی، رستگاری، سعدی، شریعتی، سی متری و ادهم تا ساعت 11 قطعی برق خواهند داشت.

همچنین بر اساس این اعلام، برق مناطق دیگری از اهواز شامل دانشکده دندانپزشکی، گلستان، خیابان های دی، اردیبهشت، خرداد ، آذر، فروردین، اسفند، اصفهان و تیر تا ساعت 10 و 30دقیقه قطع است.

علاوه بر این، به دلیل سرقت سیم برق منطقه سیصد دستگاه، آفتاب شش و خیابان موحدین اهواز امروز چهارشنبه تا ساعاتی دیگر قطع خواهد بود.

سرقت سیم یکی از معضلات اساسی شهر اهواز است که در سال های اخیر شدت گرفته است.

علاوه بر این استفاده از انشعاب های غیرمجاز در مناطقی از شهر بخصوص مناطق حاشیه ای اهواز باعث ایجاد مشکلات افزون تری برای مردم و ساکنان آن شده است.

با وجود این قطعی ها و اعلام سامانه 121 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از خاموشی مناطقی از شهر اظهار بی اطلاعی کرد ولی گفت: در منطقه نادری یکی از ایستگاه های برق منطقه ای خوزستان دچار مشکل کرده است.

یدالله حضرتی در ادامه سرقت سیم در خیابان موحدین را تایید کرد و افزود: هم اینک در حال جایگزینی سیم های برق هستیم.

وی اضافه کرد: خیابان های نادری و سی متری اهواز نیز به خاطر مشکلی که از سوی شرکت برق منطقه ای ایجاد شده قطعی برق دارند.

حضرتی گفت: در منطقه گلستان هم برنامه تعمیرات به علت جابجایی بار در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز این را توضیح نداد که خاموشی ها به طور دقیق تا زمانی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان هم گفت: یکی از پست های برق اهواز که منطقه آسیاباد را تغذیه می کند از چند وقت پیش دچار مشکل شد که در ساعت های پیک مصرف برق ازمدار خارج می شد که تاکنون عیب آن برطرف نشده بود.

وی گفت: این نقص فنی شناسایی شده و تا نیم ساعت دیگر برق این منطقه وارد مدار خواهد شد.

محمود جانقربان افزود: در پیک مصرف شهر در اهواز دو هزار و 300مگاوات مصرف داریم که این پست تنها هشت مگاوات از برق را تامین می کرده است.

وی اضافه کرد: در چنین شرایط شرکت توزیع نیروی برق اهواز می تواند در ساعات کم باری، بار را جابجا کند که در ظاهر موفق به جابجایی بار این پست نشده است.

مصرف برق به علت شدت گرما در استان خوزستان به اوج خود رسیده است.

اخبار