عملکرد بانک‌های خوزستان رضایت‌بخش نیست

دسته ها: اخبار

رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
عملکرد بانک‌های خوزستان رضایت‌بخش نیست
رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: از عملکرد بانک‌های خوزستان گله‌مند هستیم و درخواست داریم که بانک‌ها در بهبود محیط کسب‌ وکار مشارکت خوبی داشته باشند.

شهلا عموری صبح امروز چهارشنبه در آیین آغاز به کار و معارفه رییس، نایب‌رییس و دبیر کمیسیون مسئولیت اجتماعی و اخلاق کسب‌وکار اتاق بازرگانی اهواز افزود: بانک‌های استان منابع کلان مالی در اختیار دارند که انتظار داریم این منابع در مسیر حمایت از تولیدکننده و توسعه اشتغال هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل توسعه استان و کشور خود مسئولیت داریم، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که هر جا احساس مسئولیت و اخلاق حاکم باشد هیچ کاری بر زمین نخواهد ماند به همین دلیل انتظار داریم همان‌گونه که بانک‌ها در وصول مطالبات خود اهمیت ویژه قائل هستند در پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی اصیل نیز نگاهی خاص داشته باشند و حد و مرز بین یک تاجر و بازرگان با مابقی افرادی که تسهیلات دریافتی را در مسیرهای غیر واقعی هزینه می‌کنند، را مشخص کنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در دوران پساتحریم مسئولیت و پاسخگویی فراتر از کسب سود خواهد داشت، ادامه داد: شرکت‌ها و کارخانه‌ها تأثیر عمده و اثربخشی بر سیستم اجتماعی یک جامعه دارند و این امر در استان خوزستان با توجه به تعدد و ملی بودن این شرکت‌ها باید بیشتر ملموس شود و مدیران آنها باید پاسخگوتر باشند.

وی، اتاق بازرگانی اهواز را پیشگام در تشکیل کمیسیون مسئولیت اجتماعی و اخلاق کسب‌ و کار در کشور و خوزستان نام برد و ادامه داد: در این دوره رویکرد اتاق بازرگانی اهواز رویکرد مطالبه گرانه با محوریت تعامل و همکاری با مسئولان و حمایت از اعضای اتاق خواهد.

بخش خصوصی رفیق نیمه‌راه دولت نیست

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و اخلاق کسب‌وکار اتاق بازرگانی اهواز نیز در این جلسه گفت: این کمیسیون یک کمیسیون تخصصی است و تمام تلاش آن این است که به‌صورت کارشناسی شده مشکلات و معضلات مربوطه را حل کند.

کاظم مهاوی با اشاره به اینکه هر جا قانون را فصل الخطاب قرار دادیم و مسئولان همراهی کردند، بهبود کسب‌وکار و رونق تولید را به همراه داشت، افزود: خوشبختانه خلأ قانونی برای حمایت از بخش خصوصی وجود ندارد و نمونه بارز این قانون سیاست‌های اصل ۴۴ است. اجرای صحیح و واگذاری امور به بخش خصوصی واقعی بهبود فضای کسب‌وکار را به همراه دارد که هم‌اکنون در رابطه شیوه اجرای خیلی از قوانین حمایتی از تولید و تولیدکننده بحث وجود دارد.

مهاوی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی در هیچ دوره‌ای رفیق نیمه‌راه دولت‌ها نبوده و نخواهد بود، افزود: شکی نیست که هر جا شاخص‌ها و فاکتورهای اجتماعی یک جامعه افزایش یابد محیط کسب‌وکار نیز در آن مکان رونق خواهد گرفت.

در این جلسه کاظم مهاوی، فرامرز احمدی نژاد و پریا قاسمی به ترتیب به‌عنوان رییس، نایب‌رییس و دبیر کمیسیون مسئولیت اجتماعی و اخلاق کسب‌وکار اتاق بازرگانی اهواز معارفه شدند.

اخبار