تاثیر لغو تحریم بر خدمات پس از فروش اقلام کامپیوتری

دسته ها: اخبار

تاثیر لغو تحریم بر خدمات پس از فروش اقلام کامپیوتری
رئیس اتحادیه رایانه از تاثیر لغو تحریم های بین المللی بر خدمات پس از فروش اقلام کامپیوتری با توجه به ورود نمایندگی های اصلی کالاهای دیجیتال به بازار ایران خبر داد.

سید مهدی میرمهدی گفت: به نظر می رسد لغو تحریم ها در قیمت کالاهای دیجیتال تاثیر چندانی نداشته باشد مگر آنکه با کاهش قیمت دلار، شاهد کاهش قیمت محصولات این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه نرخ کالاهای دیجیتال بیشتر متاثر از قوانین دست و پاگیر داخلی است که خود تحریمی را در این صنف به همراه داشته است، افزود: با حل معضلات تعرفه های گمرکی و ثبت سفارش، شاهد حل مشکل قاچاق کالاهای رایانه ای خواهیم بود که این موضوع ثبات بازار را به همراه خواهد داشت.

میرمهدی از تمایل و مذاکره برندهای مطرح جهانی در عرصه کامپیوتر و رایانه برای ورود به بازار ایران خبر داد و گفت: اگرچه این موضوع بر روی قیمت محصولات تاثیر چندانی ندارد اما می تواند معضل بی سامانی خدمات پس از فروش اقلام کامپیوتری را رفع کند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه، با تاکید براینکه در حوزه اقلام دیجیتالی مردم در زمینه سرویس دهی و خدمات پس از فروش با مشکلات متعددی روبرو هستند، افزود: آمادگی برندهای مطرح کامپیوتری برای راه اندازی نمایندگی اصلی در ایران می تواند این مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به پتانسیل بازار ایران در حوزه محصولات فناوری اطلاعات و تمایل کشورهای اروپایی برای ورود به این بازار بعد از لغو تحریم، تصریح کرد: طی دو هفته اخیر و در پی موفقیت در مذاکرات هسته ای ایران، بازار کامپیوتر در رکود به سر می برد و بسیاری از کاربران برای خرید دست نگه داشته اند؛ این درحالی است که تغییری در قیمت این اقلام مشاهده نشده است.

میرمهدی خاطرنشان کرد: لغو تحریم ها در آینده نزدیک بر روی قیمت کالاهای کامپیوتری تاثیری نخواهد داشت و کاربران باید بدانند که تنها در صورتی نرخ های این اقلام کاهش می یابد که شاهد کاهش چشمگیر ارز باشیم.

اخبار