انتقاد فرماندار هندیجان از حذف سهمیه بومی پزشکی هندیجان از دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری

دسته ها: اخبار

انتقاد فرماندار هندیجان از حذف سهمیه بومی پزشکی هندیجان از دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری
فرماندار هندیجان از حذف سهمیه بومی پزشکی و رشته‌های زیرمجموعه پزشکی این شهرستان از دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری انتقاد کرد.

احمد جعفری‌نسب امروز اظهار کرد: شهرستان هندیجان از شهرستان‌های محروم استان خوزستان است که در بخش بهداشت و درمان به شدت با کمبود نیروی انسانی و به خصوص پزشک مواجه است.

وی افزود: متاسفانه حذف سهمیه رشته پزشکی و زیرمجموعه‌های آن موجب تضییع حق داوطلبان کنکور شهرستان هندیجان در این حوزه شده است.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: داوطلبان کنکور این شهرستان همانند سال‌های گذشته توانسته‌اند رتبه‌های خوبی در کنکور کسب کنند و این افراد با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت پذیرفته در خصوص اختصاص سهمیه بومی بر روی این سهمیه اختصاصی پزشکی، برنامه‌ریزی کرده بودند که حذف این شهرستان از اختصاص سهمیه، داوطلبان را که ماه‌ها تلاش کرده بودند دچار سردرگمی کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ابتدای امسال زمزمه جداسازی شبکه بهداشت شهرستان هندیجان از دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان و قرار گرفتن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطرح شد و با اینکه انتقال به‌طور کامل انجام نپذیرفته، شاهد حذف سهمیه بومی رشته‌های پزشکی داوطلبان این شهرستان از دفترچه کنکور توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان هستیم.

فرماندار هندیجان افزود: متاسفانه این تغییر حوزه‌ها نه تنها باعث بهبود خدمات نشده بلکه با حذف سهمیه داوطلبین این شهرستان به سادگی در حالی که هنوز انتقال انجام شده، سبب زیان به داوطلبان بومی شده است.

جعفری‌نسب ادامه داد: با توجه به این بلاتکلیفی لازم بود که مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص قدری تامل می‌کردند زیرا شبکه بهداشت درمان این شهرستان همچنان با دانشکده علوم پزشکی آبادان ارتباط دارد و فرآیند تغییر و تحول جهت قرار گرفتن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آن صورت نپذیرفته است.

وی در ادامه گفت: شهر هندیجان دارای یک بیمارستان و دو مرکز بهداشت شهری است که به دلیل کمبود پزشک و کادر درمانی متاسفانه شاهد هستیم که روزانه شهروندان این شهرستان گاهاً در موارد جزیی پزشکی به شهرستان‌های مجاور جهت انجام امور پزشکی مراجعه می‌کنند.

جعفری‌نسب خاطرنشان کرد: اخذ سهمیه پزشکی برای این شهرستان حیاتی بود و می‌توانست با پذیرش داوطلبان بومی در قبال تعهد خدمتی بخشی از مشکلات این شهرستان را حل کند.

*وضعیت پزشک در این شهرستان بحرانی است

فرماندار هندیجان با بیان به اینکه وضعیت پزشک در این شهرستان بحرانی است افزود: پزشکانی که در حال حاضر در این شهرستان خدمت می‌کنند پزشکان طرحی هستند که بلافاصله پس از پایان طرح و به دست آوردن تجربه این شهرستان را ترک کرده و این مسئله سبب شده شهرستان از وجود پزشکان مجرب بی‌نصیب بماند.

وی ادامه داد: به سبب این مشکلات و نبود پزشک کافی تنها بیمارستان شهرستان صرفا در موارد اورژانسی کاربرد دارد و در صورت تامین نشدن پزشک ادامه کار آن نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

جعفری‌نسب در پایان بیان کرد: مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان باید هر چه سریع‌تر امور مربوط به انتقال این شبکه به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز را به انجام برسانند تا این شهرستان از ابعاد اعتبارات و سهمیه‌های پیش بینی شده دچار ضرر و زیان بیشتر نشود.

اخبار