کمبود بنزین و تعطیلی گاه‌وبیگاه جایگاه‌های سوخت در قطب پتروشیمی کشور

دسته ها: اخبار

کمبود بنزین و تعطیلی گاه‌وبیگاه جایگاه‌های سوخت در قطب پتروشیمی کشور

کمبود بنزین و تعطیلی جایگاه‌های سوخت در شهرستان بندر ماهشهر مردم را به ستوه آورده است.

بیش از 10 روز است کمبود بنزین در شهرستان 300 هزار نفری ماهشهر، مشکلات فراوانی را برای شهروندان و نیز خودروهای عبوری به وجود آورده است.

در حالی که در شهرهای بزرگ کشور بنزین یورو 4 در حال عرضه و توزیع است، در شهرستان بندر ماهشهر قطب بزرگ صنعت و پتروشیمی کشور، نه تنها بنزین سوپر یافت نمی‌شود بلکه تأمین بنزین معمولی هم به سختی صورت می‌گیرد و خودروها در مراجعه به جایگاه‌های سوخت با تعطیلی آنها و یا عدم وجود سوخت مواجه می‌شوند.

*این مسئله رانندگان تاکسی را به شدت رنج می‌دهد

یک راننده تاکسی در این ارتباط گفت: برای تأمین بنزین در ماهشهر و توابع با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم و این مسئله رانندگان تاکسی را به شدت رنج می‌دهد.

رضا عساکره ادامه داد: اکثر مواقع در مراجعه به پمپ بنزین‌ها با تعطیلی آنها یا عدم وجود سوخت مواجه می‌شویم و همین موضوع ادامه کار را برای ما رانندگان بسیار سخت کرده است.

*دلیل تعطیلی، واردات بنزین از بندر ماهشهر و تأمین سوخت از آبادان

یک شهروند ماهشهری نیز در این رابطه اظهار کرد: جای تعجب دارد که قطب بزرگ پتروشیمی کشور از کمبود بنزین رنج ببرد و رانندگان وسایل نقلیه با چنین مشکلاتی مواجه باشند.

یوسف عالیوند افزود: جایگاه‌داران دلیل این مسئله را تعطیلی واردات بنزین از بندر صادراتی ماهشهر و تأمین سوخت از آبادان عنوان می‌کنند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید دلیل آن مشخص شود.

*این مسئله به هیچ عنوان زیبنده نام شهرستان بندر ماهشهر نیست

یک راننده خودروی سواری که خود را اهل شهرستان الشتر از استان لرستان معرفی کرد نیز در این باره گفت: هرگز تصور نمی‌کردم در این منطقه که به قطب پتروشیمی کشور معروف است برای تأمین سوخت خودرو با کوچکترین مشکلی روبرو شوم.

احسان حسن‌وند ادامه داد: ظاهراً در این منطقه به توسعه زیرساخت‌ها هیچ توجهی نشده و نظارت کافی نیز بر کارها وجود ندارد و این مسئله به هیچ عنوان زیبنده نام شهرستان بندر ماهشهر نیست.

یکی از جایگاه‌داران شهرستان بندر ماهشهر نیز که خواست نامی از وی برده نشود اظهار کرد: ظاهراً چند روز پیش یک خودروی حامل سوخت به استان بوشهر و شهرستان برازجان اعزام شده بود که در کنترل کیفیت پیش از تحویل سوخت به جایگاه مشخص شد بخش عمده‌ای از بار وی آب بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل کار توزیع بنزین از ماهشهر تعطیل شده و بنزین مورد نیاز جایگاه‌های این شهرستان از آبادان تأمین می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد اختلال‌های گاه و بیگاه در جایگاه‌های سوخت شهرستان بندر ماهشهر شود.

این جایگاه‌دار ماهشهری اضافه کرد: علاوه بر این بنزین سوپر نیز مدتی است در این شهرستان یافت نمی‌شود و این موضوع نیز باعث نارضایتی رانندگان شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته پیش از این نیز برخی جایگاه‌داران به بهانه به صرفه نبودن بنزین سوپر از سفارش و عرضه آن در جایگاه‌های خود، خودداری می‌کردند.

*حل مشکل کمبود بنزین، تا 2 روز دیگر

رئیس مرکز پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان بندر ماهشهر در همین ارتباط، اظهار کرد: به دلیل پاره‌ای مشکلات فنی، امکان انتقال بنزین از پالایشگاه آبادان به ماهشهر از طریق خط لوله میسر نبود و به همین دلیل طی دو هفته اخیر بنزین مورد نیاز منطقه توسط نفتکش از آبادان تأمین می‌شود و ظرف دو روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

محمود طاهری‌زاده، دلیل کمبود بنزین در این شهرستان را محدودیت در امکان بارگیری از پالایشگاه آبادان عنوان کرد و افزود: امیدواریم مشکلات فنی انتقال سوخت از طریق خطوط لوله به زودی برطرف و مشکل توزیع بنزین در شهرستان بندر ماهشهر حل شود.

وی همچنین با تأیید خبر تخلیه یک نفتکش دارای بنزین مخلوط با آب در شهرستان برازجان، افزود: محموله یک نفتکش که دارای مقداری آب بود در برازجان تخلیه شد اما بارگیری بنزین تا تاریخ 22 تیرماه به طور کامل از ماهشهر صورت می‌گرفت و تا هفته گذشته نیز بخشی از مصرف شهرستان از انبار نفت ماهشهر ارسال شده است.

*توزیع بنزین سوپر از هفته آینده

رئیس مرکز پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان بندر ماهشهر در ارتباط با دلیل عدم توزیع بنزین سوپر در شهرستان بندر ماهشهر نیز چنین گفت: به دلیل کاهش تولید بنزین پالایشگاه اراک، تولید بنزین پالایشگاه آبادان به بنزین معمولی اختصاص پیدا کرد که این مشکل نیز برطرف و از هفته آینده بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت شهرستان بندر ماهشهر عرضه خواهد شد.

طاهری‌زاده در پایان اضافه کرد: به زودی بنزین یورو 4 نیز در پالایشگاه آبادان تولید و به طور همزمان در شهرهای استان عرضه و توزیع خواهد شد.

اخبار