فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی نفت آبادان، مشخص شدن وضع استخدام خود را خواستار شدند

دسته ها: اخبار

فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی نفت آبادان، مشخص شدن وضع استخدام خود را خواستار شدند
جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، در نامه ای به هاشمی رئیس این دانشکده و ارسال رونوشت آن به ایرنا، مشخص شدن وضع استخدام خود را خواستار شدند.

طبق ابلاغ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نوزدهم خردادماه امسال، تا اطلاع ثانوی هرگونه استخدام در صنعت نفت اعم از قراردادی، مدت موقت، پیمانی و رسمی ممنوع شد.

در این نامه آمده است: در خصوص جذب دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت و در پی ابلاغیه اخیر وزیر نفت در این خصوص، مطلع شدیم که ابلاغیه مشمول دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت نیز می‏شود.

این نامه می افزاید: فارغ التحصیلان این دانشگاه با وجود داشتن رتبه های خوب در کنکور سراسری، به امید وعده هایی در دفترچه انتخاب رشته، چهار سال از بهترین سال های عمر خود را با تحمل شرایط نامساعد آب و هوایی، سپری کرده اند.

فارغ التحصیلان این دانشگاه در ادامه نامه افزوده اند:دانشجویان دانشگاه، علاوه بر پذیرش این شرایط، با محیط های کاری و شرایط عملیاتی صنعت نفت نیز عجین شده اند که این موارد اثبات تمایز و مسئولیت پذیری والای دانش آموختگان این دانشگاه می باشد.

در ادامه این نامه آمده است:دستور و ابلاغ از دفتر وزیر نفت مبنی بر لغو استخدام و جذب دانش آموختگان دانشگاه، وضعیت ادامه تحصیل و اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه را در ابهام فرو برده است.

این نامه می افزاید:آیا انصاف و عدالت حکم می کند که دانشجویان کارشناسی پس از چهارسال و دانشجویان کارشناسی ارشد پس از شش سال تحمل سختی تحصیل در مناطق محروم، بلاتکلیف و سرگردان باشند، مگر نه این است که این دانشجویان برای اعتلای صنعت عظیم نفت و گاز کشورشان همه این مشکلات را به جان خریده اند؟

سال 1318به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز پالایشگاه آبادان مجموعه ای با نام آموزشگاه فنی آبادان در محل فعلی دانشکده نفت آبادان شروع به کار کرد.

دانشکده فنی آبادان (Abadan Institute of Technology) در سال 1335 با برنامه مهندسی عمومی شروع به کار نمود.

انتخاب دانشجو برای برنامه مهندسی عمومی بعداً متوقف گردید و آخرین دوره در سال 1345 فارغ التحصیل شدند. مدارک اعطا شده از سوی این مؤسسه در سطح بین المللی پذیرفته و معتبر شناخته می شد و تعدادی از فارغ التحصیلان این مؤسسه جهت تکمیل تحصیلات خود راهی دانشگاه های خارج از کشور می شدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج کارشناسان خارجی از کشور و لزوم گردش و گسترش صنعت نفت و اداره کردن این صنعت عظیم به دست کارشناسان و متخصصان ایرانی و همچنین مسئله بازسازی بخش های مهمی از صنایع نفتی که در طول جنگ تحمیلی صدمه دیده بود، کمبود کادر فنی و متخصصین صنعت نفت را آشکار ساخت.

در این زمان دانشکده مهندسی شیمی و پتروشیمی شهید تندگویان آبادان در محل فعلی دانشکده نفت آبادان طی موافقت نامه شماره 34/5738/17564 وزارت فرهنگ و آموزش عالی، اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

اخبار