خوزستان رتبه ۱۲ تعداد کشته های حوادث جاده ای را دارد

دسته ها: اخبار

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:
خوزستان رتبه ۱۲ تعداد کشته های حوادث جاده ای را دارد
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این استان در زمینه تعداد کشته های حوادث جاده ای و انتقال مصدومان به بیمارستان رتبه ۱۲ کشوری را دارد.

منوچهر رحمانی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای ایمنی و ارتقای راه ها اظهار کرد: با حضور وزیر راه و شهرسازی بسته آزاد راه ایذه ـ دهدز را در جلسه هیئت وزیران به صورت مجزا بررسی کردیم تا اعتبار لازم برای این پروژه در نظر گرفته شده و در نهایت از آن به صورت آزاد راه استفاده کنیم.

وی افزود: نزدیک به ۱۵ کیلومتر از محور اندیمشک به پل زال فاقد آنتن دهی شبکه تلفن همراه بوده و امیدوارم با همکاری مخابرات استان و پیگیری های لازم این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: طبق بررسی‌ های انجام شده بیشترین تلفات جاده‌ای در سه ماه نخست سال جاری متعلق به محورهای اهواز به اندیمشک با ۱۳ فوتی، مسجدسلیمان به ملاثانی با هفت فوتی و رامشیر به امیدیه و دیلم با ۶ فوتی است.

رحمانی بیان کرد: محورهای غیزانیه، هفتکل، باغملک و ایذه به دهدز با ۱۰ فوتی، محور سربندر با پنج فوتی و محور اهواز و بهبهان به رامهرمز با پنج فوتی نیز از دیگر محورهایی هستند که بیشترین تلفات در آنها روی داده است. البته این نکته نباید فراموش شود که با همکاری مسئولان ذیربط تا حدودی آمار تلفات جاده ای در خوزستان کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: پلیس راهور خوزستان در حال حاضر تعداد ۱۱ پاسگاه در جاده های مختلف استان دارد ولی با این وجود طبق اعلام نیاز صورت گرفته باز هم به هشت پاسگاه دیگر نیاز داریم. این نکته کاملا روشن است که با استفاده از فعالیت این پاسگاه ها می توانیم در کنترل جاده ها و کاهش تصادفات موفق تر عمل کنیم. همچنین بهترین راهکار برای تحقق اهداف برنامه ریزی شده در این راستا و کسب موفقیت های بیشتر این است که پاسگاه های مذکور را در نقاط حساس جاده های استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: برای ایجاد پاسگاه های جدید پلیس راه در جاده های خوزستان ۶ نقطه را شناسایی کرده و به منظور احداث و راه اندازی پاسگاه به پلیس راه استان معرفی کرده ایم.

رحمانی یادآور شد: ۱۸ پایگاه هلال احمر در جاده های مختلف خوزستان مستقر بوده و به مردم استان خدمات ارائه می دهند. هلال احمر برای تقویت فعالیت های خود به ویژه برای کاهش زمان خدمات رسانی حداقل به ۲۰ پایگاه جاده ای دیگر نیاز دارد.

وی تأکید کرد: عمده فعالیت این شورا در حقیقت با اهداف تشکیل جلسات شورای ترافیک کشور مشترک است. یکی از مهمترین خروجی برگزاری چنین جلساتی ایمنی راه ها بوده و ما با هم افزایی و همکاری سازمان های مختلف می توانیم رتبه خوزستان را در بخش تصادفات و تلفات جاده ای کاهش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در پایان گفت: این استان در زمینه تعداد کشته های حوادث جاده ای و انتقال مصدومان به بیمارستان رتبه ۱۲ کشوری را دارد. بنابراین از این حیث استان جایگاه قابل قبولی دارد ولی باید برای کاهش این رتبه تمامی سازمان ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند. قطعا کاهش رتبه فوق منجر به کاهش آمار تلفات هم خواهد شد.

اخبار