قوانین ابلاغی دلیل کاهش پرداخت تسهیلات بانکی در خوزستان است

دسته ها: اخبار

سرپرست اداره امور شعب استان خوزستان:
قوانین ابلاغی دلیل کاهش پرداخت تسهیلات بانکی در خوزستان است
اگر تعداد تسهیلات بانکی که در این استان پرداخت می شود، کاهش یافته تنها به دلیل قوانین ابلاغی از سوی مرکز است
سرپرست اداره امور شعب استان خوزستان گفت: اگر تعداد تسهیلات بانکی که در این استان پرداخت می شود، کاهش یافته تنها به دلیل قوانین ابلاغی از سوی مرکز است.

سعید طاهری پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال اظهار کرد: اکثر بانک های کشور بنا به دلایل مختلفی از جمله نوسانات نرخ تورم کمتر نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی تمایل دارند. در حقیقت کاهش پرداخت تسهیلات بانکی به اقشار مختلف یکی از سیاست های موجود بانک های کشور است.

وی افزود: بالا بودن نرخ تسهیلات، پایین بودن نرخ بازدهی تسهیلات، عدم توازن متقاضیان در بازپرداخت اقساط مختلف تسهیلات و همچنین فرآیندهای طولانی دریافت تسهیلات همگی جزو علت های پرداخت نشدن تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان بوده است.

سرپرست اداره امور شعب استان خوزستان تصریح کرد: بانک‌ های این استان مجموعه‌ های مستقلی نیستند و تمام سیاست گذاری ‌های کاری خود را از طریق بانک مرکزی و بر اساس قوانین به صورت ابلاغیه دریافت می کنند.

طاهری در پایان گفت: با توجه به توضیحات ارائه شده همه باید بدانند که شعب مختلف بانک های خوزستان در تنظیم قوانین پرداخت تسهیلات به متقاضیان هیچ دخالتی نداشته و همه فعالیت های آنان صرفا بر اساس دستوراالعمل های بانک مرکزی انجام می شود. اگر تعداد تسهیلات بانکی که در این استان پرداخت می شود، کاهش یافته تنها به دلیل قوانین ابلاغی از سوی مرکز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: میزان اعتبارات معمولا بر اساس نرخ بیکاری و اشتغال در استان ‌ها تعیین و در نهایت به استان مربوطه ابلاغ می‌ شود. در خوزستان همه دستگاه ‌های اجرایی و مرتبط با بخش اشتغال متقاضیان دریافت تسهیلات را به بانک‌ های استان معرفی کرده اند.

هوشمند صفایی اضافه کرد: در سال گذشته سهم اعتبارات مشاغل خانگی خوزستان ۳۳۰ میلیارد ریال بود ولی متاسفانه بعد از گذشت مدتی به حدود ۲۵۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد.

وی در پایان گفت: سال گذشته از میزان ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارات مشاغل خانگی این استان فقط حدود ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک ‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شده است. بنابراین پرداخت کمتر از ۱۰ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

اخبار