مرمت و موریانه‌زدایی دانشکده سه‌گوش اهواز آغاز شد

دسته ها: اخبار

مرمت و موریانه‌زدایی دانشکده سه‌گوش اهواز آغاز شد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: طرح مرمت این ساختمان سه گوش اهواز که در فهرست ملی آثار تاریخی کشور ثبت شده توسط سازمان میراث فرهنگی خوزستان با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال و اولویت موریانه‌زدایی و تغییرات مکانیکال این ساختمان آغاز شده است.

افشین حیدری افزود: طبق قرارداد در گام نخست این طرح تعویض درها و الحاقات اضافی ساختمان در مدت 2 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: گام دوم طرح در سال آینده اجرا می‌شود که آن هم با اعتبار 10 میلیارد ریال خواهد بود و در آن مرمت زیرزمین و فضاهای دیگر ساختمان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یادآور شد: بر اساس هماهنگی با دانشگاه شهید چمران اهواز کاربری و بهره‌برداری مناسبی برای ساختمان در نظر گرفته شده که پس از تکمیل گام نخست طرح اجرا خواهد شد.

حیدری بیان کرد: قرار است در بخشی از این ساختمان موزه علوم خوزستان تاسیس و تاریخ و فرهنگ این استان معرفی و ارایه شود.

بنا بر اعلام میراث فرهنگی خوزستان ساختمان سابق دانشکده ادبیات اهواز که به نام دانشکده سه گوش معروف و از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر به شمار می‌رود قرار است پس از مرمت تبدیل به بانک اطلاعاتی و پژوهشی خوزستان شود.

کاربری این ساختمان پس از چندین بار تغییر کاربری در نهایت در سال 1350 به دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی شاپور تبدیل و در سال 1389 تخلیه و دانشکده ادبیات و علوم انسانی به محوطه دانشگاه فعلی شهید چمران اهواز منتقل شد.

این بنا در آبان سال 1378 به شماره 2497 در فهرست آثار ملی ثبت شد.

اخبار