معاون وزیر بهداشت: اضطراب شایعترین اختلال روانی در کشور است

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

معاون وزیر بهداشت: اضطراب شایعترین اختلال روانی در کشور است
شایعترین بیماری روانی در بین مردان اعتیاد است که بر اساس آمار رسمی یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، هر چند ممکن است آمار غیر رسمی بیش از این باشد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده 23 درصد جمعیت کشور به یکی از اختلالات روانی مبتلا هستند که شایعترین آن اضطراب است.

علی اکبر سیاری در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین مطالعه جامع در مورد شیوع یبماریهای روانی در کشور در سال 91 در بین افراد 15 تا 64 سال انجام شده است که بر اساس آن 23.6 درصد جمعیت به یکی از انواع اختلالات و بیماریهای روانی با درجات خفیف تا شدید مبتلا هستند.

وی افزود: از بین این اختلالات اضطراب و بعد از آن افسردگی شایعترین بیماری هستند که شیوع افسردگی در زنان بیش از مردان است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: شایعترین بیماری روانی در بین مردان اعتیاد است که بر اساس آمار رسمی یک میلیون و 300 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند، هر چند ممکن است آمار غیر رسمی بیش از این باشد.

سیاری افزود: برای رفع این مشکلات جامعه ما به گسترش شادی و نشاط نیاز دارد و همه دستگاهها اعم از رسانه ها و دستگاههای اجرایی باید با اجرای درست وظایف و تکالیف خود و رفع مشکلات معیشتی، اجتماعی و اقتصادی مردم تلاش کنند تا نشاط و شادی گسترش پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در عین حال باید در بین مردم طوری تبلیغ شود که شاد بودن، خندیدن و خنداندن به عنوان یک اقدام و فرهنگ با ارزش جا بیفتد.

اخبار سلامت اخبار