به‌زور نمی شود مانع از مصرف زیاد آب از سوی مردم شد

دسته ها: اخبار

عضو کمیسیون کشاورزی:
به‌زور نمی شود مانع از مصرف زیاد آب از سوی مردم شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح آب تاکید کرد و گفت: استفاده از اهرم قدرت معمولا نتیجه معکوس می‌دهد.

هدایت الله میرمرادزهی گفت : تجربه ثابت کرده در هر کاری که فرهنگ سازی نکرده ایم و فقط از اهرم قدرت استفاده کرده ایم نه تنها جوابی نگرفته ایم بلکه جواب عکس گرفته ایم.

وی افزود: هرچند قوه قهریه، یکی از اهرم هایی است که باید از آن استفاده شود اما تبلیغات و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها بهتر جواب می دهد. در غیر این صورت، مشکلات بیشتر و شرایط سخت تر می شود و راه رانت بیشتر باز می شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم سراوان خاطرنشان کرد: باید مردم را آگاه کنیم که اگر در مصرف آب صرفه جویی نشود، چه تبعاتی خواهد داشت. باید طوری فرهنگ سازی کنیم که مردم به این باور برسند که باید منابع آب را حفظ کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر لزوم فعالیت رسانه ای در این زمینه، گفت: تاکنون توفیق خاصی در این زمینه ندیده ام. شبکه کشاورزی باید راه اندازی شود و مرتب تبلیغ کند. همچنین فیلم ها و سریال ها که روی جامعه به خصوص بچه ها اثر می گذارد باید تولید شود تا از این طرق بتوان فرهنگ سازی مناسبی برای صرفه جویی در مصرف آب انجام داد. در کنار این فرهنگ سازی، اهرم قهریه هم می تواند کمک کننده باشد.

اخبار