دلایل اولویت داشتن فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «عنوان می‌شود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند، نظر شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص چیست؟»، اظهار داشت: منظور وزیر آموزش و پرورش در خصوص اولویت‌ داشتن فرزندان فرهنگیان این است که فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شرایط یکسان با دیگران، در اولویت هستند اما انحصار استخدام با فرزندان فرهنگیان نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد هستند که پدر و مادرشان معلم نبودند اما ذوق، علاقه، توانمندی و صلاحیت معلم شدن را به خوبی دارند و از سویی افرادی هستند که پدر و مادر آنها، معلم هستند اما به هر دلیلی، آن توانمندی لازم را برای معلم موفق شدن، ندارند.
نوید ادهم اضافه کرد: بنده این اصل را قبول دارم اما اگر کسی آن ویژگی‌ها، صلاحیت و شایستگی‌های اولیه را داشته باشد ضمن اینکه در خانواده‌ای معلمی با فرهنگ، ادبیات، منش و شخصیت معلمی از نزدیک خو گرفته باشد، آمادگی بیشتری دارد که وارد این میدان شود.
وی افزود: کسی که در خانواده معلمی بزرگ شده باشد از پدر و مادر، ویژگی‌های مدرسه و ارتباط با خانواده را دیده و شنیده است و مناسباتی که والدینش با معلمان دیگر، دانش‌آموزان و اولیا برقرار کرده‌اند را از نزدیک حس کرده است و در نتیجه از نظر روحی و روانی آمادگی شغل معلمی را دارد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در گذشته نیز فرزندان شغل پدر را ادامه می‌دادند و این اصل و عرف جامعه بوده است زیرا ادبیات آن شغل در خانواده وجود داشته و مورد پذیرش بوده است.
وی از تدوین طرح جامع نیروی انسانی خبر داد و گفت: این طرح دو سال است که در کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شده و مطالعات تطبیقی آن نیز انجام شده است و جزو برنامه‌های سال ۹۴ این شورا است و در این طرح به موضوع استخدام در آموزش و پرورش و اولویت‌های آن پرداخته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار