5 دلیل برای آن‌که به ویندوز 10 مهاجرت نکنیم!

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

5 دلیل برای آن‌که به ویندوز 10 مهاجرت نکنیم!
ویندوز 10 اکنون در 190 کشور در دسترس کاربران قرار گرفته است. آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت تلفیقی از ویژگی‌های دوست داشتنی ویندوزهای قبلی بوده و دارای نکات مثبت بسیاری است؛ با این حال، این ویندوز هم نقاط ضعف خاص خود را دارد که باعث می‌شود از مهاجرت به آن دوری کنیم.

در این مطلب قصد داریم تا به 5 دلیل برای مهاجرت نکردن به ویندوز 10 بپردازیم.

مکث‌ و مشکل در قابلیت مالتی تسکینگ

یکی از بخش‌های ویندوز 10 مربوط به قابلیت مالتی تسکینگ آن است که از طریق دکمه موجود در نوار استارت شما قادر خواهید بود تا تمام پنجره‌های فعال را در یک صفحه مشاهده کنید و پنجره مورد نظر را هرچه سریع‌تر بیابید.

این قابلیت بسیار مفید است اما در آن، مکث و مشکلاتی دیده می‌شود. علاوه بر این قابلیت، مکث‌هایی در سایر بخش‌ها نیز وجود دارد که چندان خوشایند نیست! از این رو اگر این قابلیت و مکث نکردن برایتان مهم است، بهتر است به ویندوز 10 چندان امید نداشته باشید (البته، شاید در آپدیت‌های بعدی این مشکل حل شود).

Windows Media Center دیگر نیست!

ویندوز مدیا سنتر در دهه گذشته وارد عمل شد تا امپراطوری خود را به درون اتاق‌های پذیرایی نیز بیاورد و با این کار در مقابل سازندگان برنامه تلویزیونی مرتبط با آن قرار گرفت.

از این رو، این شرکت در سال 2009 پروژه توسعه مدیا سنتر را متوقف کرد و کاربران در ویندوز 8 برای دسترسی به آن، می‌بایست مثل اغلب برنامه‌ها، آن را به عنوان بخشی جداگانه از ویندوز نصب می‌کردند.

اما در ویندوز 10، مایکروسافت پا را فراتر گذاشته و دیگر به هیچ صورت کاربر قادر به استفاده از ویندوز مدیاسنتر نخواهد بود. در ویندوز 10 برنامه‌های مبتنی بر XBOX جایگزین آن شده‌اند که تفاوت‌های زیادی با مدیاسنتر دارند؛ پس اگر این قابلیت برایتان مهم است، به فکر مهاجرت به ویندوز 10 نباشید.

بیشتر از یک سال نمی‌توانید از لاینسس رایگان ویندوز 10 استفاده کنید

اگر از نسخه‌ اوریجینال ویندوز 8 یا 7 استفاده می‌کنید، علاوه بر این‌که قادر خواهید بود آپدیت ویندوز 10 را دریافت کنید، تا یک سال نیز از پشتیبانی‌های مربوطه بهره خواهید برد.

این موضوع چندان بد نیست، اما شاید تنها یک سال استفاده، به مذاق بسیاری خوش نیاید! این گزینه، یکی از دلایل مهاجرت نکردن به ویندوز 10 می‌تواند باشد.

در کنار این، عده‌ای از افراد اصلا آپدیت ویندوز 10 را به صورت خودکار دریافت نکرده‌اند و باید مبلغ گزافی را برای به‌دست آوردنش بپردازند (چیزی در حدود 120 دلار) که این موضوع نیز از دلایل اصلی مهاجرت نکردن به ویندوز 10 در زمان کنونی است!

وجود برخی باگ‌ها و عدم سازگاری ویندوز با بخش‌های مختلف دستگاه

به گزارش آی تی رسان، ویندوز 10 بسیار سریع شده است و امکانات خوبی به کاربر می‌دهد اما وای به حال روزی که سیستم‌تان کمی ضعیف باشد! مایکروسافت هشدار داده که برخی از لوازم جانبی و قطعات قدیمی می‌توانند روند اجرای ویندوز 10 را با مشکل مواجه کنند و در نتیجه، مشکلات زیادی برای کاربر به‌وجود خواهد آمد.

توصیه ما این است که قبل از مهاجرت کردن به ویندوز 10، ابتدا اطمینان حاصل کنید که قطعات و لوازم جانبی شما با ویندوز 10 سازگار هستند و سپس سیستم‌عامل خود را به‌روز کنید.

در صورت این‌که قطعات شما با ویندوز 10 سازگار نیستند، در وهله اول باز هم به فکر ارتقای آن‌ها نباشید؛ چرا که ممکن است مجبور باشید هزینه بسیار زیادی بپردازید و یک ویندوز ارزش چنین چیزی را نداشته باشد! (ابتدا تمام مشخصات لازم را در این صفحه ببینید و سپس تصمیم گیری کنید)0rahmfp0حذف چندین و چند امکانات ویندوزهای قبلی

ویندوز 8 را به یاد دارید؟ ویندوزی که IE همه جانبه‌اش بسیار مفید بود، فکر می‌کردیم ویندوز نیز این قابلیت را دارد اما سخت در اشتباه بودیم! ویندوز 7 چطور؟ ویندوزی که بازی‌های پیش‌فرض و نوستالژیکش هنوز هم از محبوبیت بالایی برخوردار است یا ابزارک‌هایی که بسیار کاربردی بودند اما ویندوز 10 فاقد آن‌هاست! (یکی نیست بگه فازت چیه مایکرو؟) این کمپانی این امکانات را به سادگی از بین برده و همین موضوع باعث می‌شود که خیلی‌ها به فکر ویندوز 10 نباشند.5zpu3yk9

کلام آخر

آخرین ویندوز مایکروسافت از ویژگی‌های خوبی مانند مرورگر جدید، منوی استارت متفاوت، کورتانا و… بهره می‌برد اما همان‌طور که دیدید چندان بی‌نقص نیست! اگر به این نقص‌ها بهایی نمی‌دهید، با خیالی آسوده، می‌توانید بروید و این ویندوز را نصب کنید اما اگر این ویژگی‌ها برایتان مهم است، فعلا به فکر مهاجرت به ویندوز 10 نباشید.

اخبار فناوری اخبار