افزایش شیوع سیاه‌ سرفه در اواخر تابستان

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

فوق‌تخصص بیماری‌های ریه کودکان خبر داد:
افزایش شیوع سیاه‌ سرفه در اواخر تابستان

پایان تابستان و شروع پاییز با آلرژی و سیاه‌سرفه همراه است. سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس جزو علائم آلرژی است. همچنین قرار گرفتن در معرض باد کولر و مصرف مواد غذایی مانند سس‌ها و فست‌فودها علائم تنفسی مبتلایان را تشدید می‌کند.

سیداحمد طباطبائی در گفت وگو با فارس، در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل و علائم آلرژی تابستانی در کودکان، اظهار داشت: در اواخر تابستان و اوایل پاییز به دلیل خشک شدن گل ها و برگ های گیاهان افرادی که آلرژی دارند دچار علائم تنفسی می شوند.

وی ادامه داد: چنانچه فرد مبتلا در مناطقی که کشاورزی انجام می شود یا در معرض مستقیم باد کولر قرار بگیرد دچار علائم تنفسی شدید می شود.

رئیس بخش ریه بیمارستان کودکان مفید تصریح کرد: سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس به ویژه حین فعالیت و عدم تحمل فعالیت سریعتر از حد معمول جزو علائم آلرژی است.

این فوق تخصص بیماری های ریه کودکان افزود: برخی مبتلایان به آجیل، تخم مرغ و ماهی حساسیت دارند که طی آزمایش های خاصی حساسیت به این مواد مشخص می شود.

دبیر رشته فوق تخصصی ریه کودکان در کشور، گفت: اگر فرد مبتلا به آلرژی در دوره درمان به سر می برد باید مصرف داروها را ادامه دهد چنانچه مصرف دارو قطع شده است باید دوباره به پزشک مراجعه کند و تحت دارودرمانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اواخر مرداد تا پایان شهریور بیماری های همه گیری مانند سیاه سرفه قرار شایع می شود، اظهار داشت: کسانی که ایمنی بدنشان نسبت به سیاه سرفه کمتر شده است یا واکسن سیاه سرفه نزده اند در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند.

این فوق تخصص بیماری های ریه کودکان گفت: مبتلایان به سیاه سرفه سرفه های قطاری و پیوسته دارند، چندین سرفه می کنند و در انتهای آن صدای خاصی شنیده می شود، استفراغ و کبودی نیز جزو علائمی است که مبتلایان به سیاه سرفه پس از سرفه های قطاری آن را تجربه می کنند.

وی افزود: بعد از این سرفه ها فرد تا مدتی علائمی ندارد تا اینکه تحریک ته حلق، تجمع ترشحات، فعالیت و بازی و هوای سرد موجب از سرگیری سرفه های قطاری می شوند.

اخبار سلامت اخبار