آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال 1397

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال 1397

30 دی ۹۷ – اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷ می رساند نتایج آزمون کانون وکلا دادگستری اعلام گردید.

برای مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


6 آذر 97 – دریافت کارت آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال 97

کاربران گرامی به اطلاع می رساند؛ لینک دریافت کارت ورود به جلسه آزمون متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری فعال گردید.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


3 آذر 97 – اطلاعيه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درباره‌ تاريخ پرينت كارت، محل رفع نقص كارت و زمان‌ برگزاري آزمون پذيرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت كانونهاي وكلاي دادگستري ايران سال 1397

با‌ آرزوی‌ توفیق‌ برای‌ داوطلبان آزمون‌ ‌کارآموزی وکالت سال 1397، بدین‌ وسیله‌ به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون در صبح روز جمعه مورخ 97/09/09 در 25 شهرستان برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان از روز سه شنبه مورخ 97/09/06 براساس‌ مندرجات‌ بند «الف‌» این‌ اطلاعیه‌ بر روی پايگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی مي‌بايستي مطابق بند «ب» و «ج» این اطلاعیه به حوزه‌های رفع نقص مندرج در جدول ذيل اين اطلاعيه مراجعه نمایند.

الف – نحوه و زمان تهيه پرينت كارت شركت در آزمون

كليه داوطلبان از روز سه‌شنبه مورخ 97/09/06 براي مشاهده و تهيه پرينت كارت شركت در آزمون بايد به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به آدرس فوق مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات درخواستي يك نسخه پرينت از كارت شركت در آزمون تهيه نموده و براساس زمان، تاريخ و آدرس تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه نمايند. بديهي است براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و هم چنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است. ضمناً متذكر مي‌شود كه تهيه كارت منحصراً به روش فوق امكان‌پذير مي‌باشد.

ب – آدرس و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون

آدرس و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون كليه داوطلبان به شرح جدول شماره 2 مندرج در ذيل اين اطلاعيه مي باشد.

ج- داوطلبان چنانچه درخصوص مندرجات كارت شركت در آزمون مغايرتي مشاهده نمودند، لازم است به شرح زير اقدام نمايند.

۱- با توجه به اطلاعات مندرج بر روي كارت شركت در آزمون، چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بندهاي 1، 2، 3، 4، 9 و 10 (نام خانوادگي – نام، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، كدملي، تاريخ فارغ التحصيلي، عنوان رشته تحصيلي) كارت شركت در آزمون وجود دارد لازم است براي اصلاح مورد يا موارد مذكور در قسمت ويرايش اطلاعات حداکثر تا تاريخ 97/09/09 منحصراً به پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمائید و در صورتي كه نسبت به موارد مشروح ذيل معترض مي‌باشید ضروري است در روزهاي چهارشنبه مورخ 97/09/07 و يا پنجشنبه 97/09/08 از ساعت 8:30 الي 12:00 و 14:00 الي 17:00 براساس جدول مندرج در ذيل اين اطلاعيه به نماينده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمائيد.

1-1 – چنانچه نسبت به بندهاي 5 و 6 (جنس و معلوليت) معترض هستند.

تبصره: درخصوص بند 6 (معلوليت) چنانچه داوطلبي خواستار اعمال بند فوق مي‌باشد، لازم است فرم مخصوص معلوليت را روز قبل از برگزاري آزمون تحويل باجه رفع نقص نمايد تا اقدامات لازم در اين خصوص بعمل آيد. در غير اينصورت هيچگونه تقاضايي قابل پذيرش نمي‌باشد.

2-1- چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بند 7 (سهميه ثبت‌نامي) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد (ارگانهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران، ستاد كل نيروهاي مسلح – سپاه پاسداران و وزارت جهاد كشاورزي) جهت اعلام مغايرت حداكثر تا تاريخ 97/09/09منحصراً به پايگاه اطلاع رساني اين سازمان (قسمت ويرايش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند تا در صورت تأييد سهميه توسط ارگان مربوط، سهميه مورد نظر براي آنان اعمال گردد، در غيراينصورت با سهميه آزاد گزينش خواهند شد و هيچگونه اعتراضی قابل قبول نمي‌باشد.

تذكر مهم: داوطلباني كه در زمان ثبت نام متقاضي استفاده از سهميه بوده اند و سهميه آنان از طرف ارگان مربوطه مورد تأييد قرار نگرفته است ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات و اصلاح سهميه در این مرحله، عدم تأييد سهميه خود را از ارگان ذيربط پيگيري نمايند. بدیهی است در غیر اینصورت و بعد از پایان مهلت ویرایش در این مرحله درخصوص اعمال سهیمه آنان اقدامی صورت نخواهد گرفت.

3-1- چنانچه كارت شركت در آزمون شما فاقد عكس مي باشد و يا چنانچه عكس روي كارت داراي اشكالاتي از جمله، فاقد مُهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و … مي‌باشد و يا چنانچه موفق به تهيه پرينت كارت شركت در آزمون نشده ايد ضروري است در روزهاي چهارشنبه مورخ 97/09/07 و يا پنجشنبه 97/09/08 از ساعت 8:30 الي 12:00 و 14:00 الي 17:00 با همراه داشتن ۲ قطعه عكس ۴×۳ و كارت ملي يا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره دو) مراجعه نمايند و موضوع را دنبال نموده تا مشكل برطرف گردد. بديهي است هرگونه مراجعه در اين خصوص در روز آزمون قابل پذيرش نخواهد بود و با افراد خاطي مطابق مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

4-1- چنانچه شماره داوطلب شما چه به صورت عددي و يا به صورت حروف ناخوانا مي‌باشد، لازم است به باجه رفع نقص حوزه ذيربط مراجعه نمايید.

د‍- مواردي از قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري

ماده 5 – تخلفات و جرايم در اين قانون مشتمل بر موارد زير است:

الف – ارتكاب هرگونه عملي كه موجب بي‌نظمي در برگزاري آزمون گردد يا همراه داشتن هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

ب – ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون داوطلب را از نظر علمي خدشه دار سازد از قبيل:

1 – ارائه مدرك يا گواهي مجعول يا تصوير گواهي مجعول براي شركت در آزمون.

2 – تباني با داوطلبان يا افراد خارج از حوزه امتحاني يا دست‌اندركاران آزمون از قبيل عوامل اجرايي و طراحان سوال براي تخلف در آزمون.

3 – ثبت‌نام در آزمون با هويت مجعول يا شركت در جلسه آزمون به جاي داوطلب اصلي.

ج – استفاده از هرگونه وسيله غيرمجاز از قبيل وسايل ارتباط الكترونيكي و دستگاههاي حافظه‌دار.

د – كمك به داوطلب خارج از ضوابط برگزاري آزمون جهت پاسخ به سوالات.

ه‍- دسترسي غيرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان يا استفاده غيرمجاز از آنها.

و – هرگونه تغيير غيرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌هاي داوطلبان يا ساير مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.

ز- افشاي سوالات آزمون يا تلاش در جهت دستيابي و افشاي آن يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون به هر نحو.

ح – خريد يا فروش سوالات آزمون يا پاسخ آنها يا شركت يا معاونت در اين امر قبل يا حين برگزاري آزمون اعم از اينكه سوالات يا پاسخ آنها واقعي يا غيرواقعي باشد.

ماده 6 – هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات، صلاحيت صدور حكم به مجازاتهاي زير را درباره متخلفان دارند:

الف – در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبي با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذيربط يا محروميت از گزينش در آزمون همان سال.

ب – در مورد مشمولان بند (ب) يا بند (ج) ماده (5): محروميت از گزينش علمي در آزمون همان سال و ابطال قبولي داوطلب در همان سال و محروميت از شركت در آزمون از يك تا ده سال بعد.

تبصره – آراء هيأت‌هاي بدوي جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) اين قانون قابل تجديد نظر خواهي در هيأت تجديد نظر رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مي‌باشد.

ماده 7 – در مورد مشمولان بندهاي (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هيأت‌هاي رسيدگي متهم را براي رسيدگي و اعمال جزاي نقدي از ده ميليون (10.000.000) ريال تا يك ميليارد (1.000.000.000) ريال يا حبس از يك تا پنج سال يا هر دو مجازات به محاكم دادگستري معرفي مي‌نمايند.

ماده 8 – ارتكاب هر يك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضويت در يك گروه يا شبكه باشد موجب تشديد مجازات مي‌شود و تشكيل دهنده و سركرده گروه يا شبكه به حداكثر مجازات محكوم مي‌گردد. مجازات هر يك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرايم فوق دخالتي نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده براي مرتكب مي‌باشد.

ماده 9- رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسيدگي برابر ساير قوانين جزايي يا رسيدگي در هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري يا هيأت‌هاي انتظامي اعضاي هيأت علمي يا كميته‌هاي انضباطي دانشجويان نيست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) اين قانون به مجازات مقرر در ساير قوانين و مقررات محكوم مي‌گردد.

ماده 10- در صورت محكوميت قطعي فردي به يكي از مجازاتهاي مندرج در اين قانون، به استثناي مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هيات رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها، قبولي وي در آزمون را ابطال مي‌نمايد. در اين صورت موسسه آموزشي مربوط از صدور و اعطاي هرگونه گواهي يا مدرك به وي خودداري خواهد نمود و چنانچه گواهي فارغ‌التحصيلي به وي اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت آموزش و پرورش يا دانشگاه آزاد اسلامي ملزم به ابطال آن گواهي مي‌باشند.

ماده 11- چنانچه با بررسي‌هاي فني و علمي، بين نمرات و رتبه اكتسابي داوطلبي و سوابق تحصيلي وي مغايرتهاي غيرمتعارف مشهود و اساسي از قبيل عدم تطابق معدل ديپلم و دوره پيش‌دانشگاهي با رتبه و نمره اكتسابي در آزمون وجود داشته باشد، با تأييد هيأت‌هاي بدوي رسيدگي به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در يك يا چند درس عمومي و اختصاصي امتحان مجدد به عمل مي‌آيد. تعيين وضعيت نهايي آزمون اين داوطلب، بر اساس نتايج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هيأت بدوي مي‌باشد.

ماده 12- هر موسسه يا آموزشگاه علمي و آموزشي كه براي افزايش آمادگي داوطلبان شركت در آزمون‌هاي مورد بحث اين قانون فعاليت مي‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسيس آن لغو مي‌شود و مديران مسوول آنها علاوه بر محروميت دائمي از تاسيس و اداره اين گونه مراكز به مجازات‌هاي پيش‌بيني شده در اين قانون و ساير قوانين محكوم مي‌شوند و چنانچه موسسه يا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مديران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) مي‌باشد.

تبصره – در مورد آموزشگاههايي كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانوني ذيربط مدعي‌العموم نيز مي‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پيگيري تخلفات آنان اقدام نمايد.

ه‍- تذكرهاي مهم

۱- همزمان با قرار گرفتن كارت شركت در آزمون بر روي پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به منظور آگاهي بيشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنماي شركت در آزمون نيز بر روي پايگاه اطلاع‌رساني مذكور قرار داده مي‌شود كه لازم است هر داوطلب با مطالعه دقيق آن براي حضور در جلسه آزمون و پاسخگويي به سوالات اقدام نمايد. در صورت ضرورت داوطلبان مي توانند از آن پرينت تهيه نمايند.

۲- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون‌، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار الزامي است.

۳- هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون، اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- درهاي ورودي ِحوزه هاي امتحاني راس ساعت 8:00 (هشت صبح) بسته خواهد شد و لذا به داوطلبان توصيه مي‌شود قبل از بسته شدن درهاي ورودي در جلسه آزمون حاضر باشند. شروع فرآيند برگزاري آزمون راس ساعت 8:30 (هشت و سي دقيقه صبح) خواهد بود. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درِ سالنهاي امتحاني به حوزه آزمون ممانعت بعمل خواهد آمد.

۵- داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله كيف دستي، ساك دستي، پيجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بي‌سيم، جزوه، كتاب، هرگونه نُت و يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري نمايند.

6- خارج نمودن ملزومات آزمون (پاسخنامه، كارت شركت در آزمون و يا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب مي‌شود و با داوطلباني كه اقدام به اين تخلف نمايند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

7- مخدوش نمودن و پاره نمودن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارك امتحاني، به همراه داشتن هر گونه وسايل الكترونيكي و ارتباطي حتي بصورت خاموش (از قبيل پيجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بي‌سيم و ..)، جزوه، كتاب، هر گونه نُت و يادداشت و نظاير آن ماهیتاً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب مي گردد و با داوطلبان متخلّف برابر با قانون رسيدگي به تخلفات و جرائم در آزمونهاي سراسري رسيدگي و برخورد خواهد شد.

8- با توجه به اينكه سازمان سنجش آموزش كشور در جهت بهبود و ارتقاء كيفي حوزه هاي برگزاري آزمون، نياز به نظرات شما به عنوان معتبرترين منبع اخذ داده و اطلاعات براي ارزيابي حوزه ها دارد، خواهشمند است نسبت به تكميل نمودن پرسشنامه ارزيابي حوزه امتحاني خود در اين آزمون از تاريخ 97/09/09 لغايت 97/09/16 بصورت اينترنتي از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان اقدام نمائيد.

جدول شماره 1 – شهرستان محل برگزاري حوزه هاي آزمون پذيرش متقاضيان پروانه كارآموزي وكالت كانونهاي وكلاي دادگستري  ايران سال 1397

رديف استان نام شهرستان محل برگزاري آزمون استان محل اقامت
تهران(16) تهران(1607) كليه داوطلبان استانهاي تهران(16)، سمنان(23)، هرمزگان(37) و سيستان و بلوچستان(24)
آذربايجان شرقي(10) تبريز(1012) كليه داوطلبان استان آذربايجان شرقي(10)
فارس(25) شيراز(2536) كليه داوطلبان استانهاي فارس(25) وكهگيلويه و بوير احمد(31)
اصفهان(13) اصفهان(1310) كليه داوطلبان استان اصفهان(13)
آذربايجان غربي(11) اروميه(1104) كليه داوطلبان استان آذربايجان غربي(11)
مازندران(35) ساري(3527) كليه داوطلبان استان مازندران(35)
خراسان رضوي(19) مشهد(1960) كليه داوطلبان استانهاي خراسان رضوي(19)، شمالي(20) و جنوبي(18)
گيلان(33) رشت(3313) كليه داوطلبان استان گيلان(33)
قزوين(26) قزوين(2619) كليه داوطلبان قزوين(26)
خوزستان(21) اهواز(2112) كليه داوطلبان استان خوزستان(21)
كرمانشاه(30) كرمانشاه(3024) كليه داوطلبان استانهاي كرمانشاه(30)
همدان(38) همدان(3823) كليه داوطلبان استان همدان(38)
قم(27) قم(2704) كليه داوطلبان استان قم(27)
كردستان(28) سنندج(2819) كليه داوطلبان استان كردستان(28)
گلستان(32) گرگان(3217) كليه داوطلبان استان گلستان(32)
اردبيل(12) اردبيل(1202) كليه داوطلبان استان اردبيل(12)
مركزي(36) اراك(3602) كليه داوطلبان استان مركزي(36)
بوشهر(15) بوشهر(1502) كليه داوطلبان استان بوشهر(15)
زنجان(22) زنجان(2212) كليه داوطلبان استان زنجان(22)
لرستان(34) خرم آباد(3413) كليه داوطلبان استان لرستان(34)
كرمان(29) كرمان(2940) كليه داوطلبان استان كرمان(29)
البرز(40) كرج(4008) كليه داوطلبان استان البرز(40)
چهارمحال و بختياري(17) شهركرد(1709) كليه داوطلبان استان چهار محال و بختياري(17)
يزد(39) يزد(3920) كليه داوطلبان استان يزد(39)
ايلام(14) ايلام(1405) كليه داوطلبان استان ايلام(14)

جدول شماره 2-   استان و شهرستان محل برگزاري  و نشاني باجه‌هاي رفع نقص احتمالي كارتهاي شركت درآزمون پذيرش متقاضيان پروانه كارآموزي وكالت كانونهاي وكلاي دادگستري  ايران  سال 1397

نام استان محل اقامت نام شهرستان محل برگزاري محل رفع نقص كارت نشاني باجه‌هاي رفع نقص
آذربايجان شرقي تبريز دانشگاه فني و حرفه اي استان     آذربايجان شرقي تبريز: انتهاي كوي منظريه، جنب لشگر عاشورا، دانشگاه فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي
آذربايجان غربي اروميه دانشگاه اروميه اروميه: خيابان شهيد بهشتي، دانشگاه اروميه، ستاد مركزي پرديس دانشگاهي دانشگاه‌ اروميه
اصفهان ‌ اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: ميدان آزادي(دروازه شيراز)، بلواردانشگاه،درب شمالي دانشگاه اصفهان،ساختمان ستاد اجراي آزمونها
اردبيل اردبيل دانشگاه محقق اردبيلي اردبيل: خيابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبيلي، ساختمان سابق اداره كل امور آموزشي
البرز كرج دانشگاه خوارزمي كرج كرج: حصارك، ميدان دانشگاه، دانشگاه خوارزمي پرديس كرج
ايلام ايلام دانشگاه ايلام ايلام: بلوارپژوهش،دانشگاه ايلام ، حوزه معاونت آموزشي
بوشهر ‌ بوشهر دانشگاه خليج فارس بوشهر بوشهر: بهمني،خيابان شهيد ماهيني، دانشگاه خليج فارس بوشهر
تهران، سمنان،سيستانو بلوچستان ،

هرمزگان

تهران دانشكده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره تهران: خيابان انقلاب، ميدان فردوسي، بن بست شاهرود، دانشكده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره
چهارمحال و بختياري شهر كرد دانشگاه شهركرد شهركرد: بلواررهبر، دانشگاه شهركرد، معاونت آموزشي
خراسان شمالي،خراسان رضوي،

خراسان جنوبي

مشهد دانشگاه فردوسي مشهد مشهد: بلوار وكيل آباد،روبروي پارك‌ملت، درب شمالي دانشگاه فردوسي مشهد، مديريت آموزشي دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهيد چمران اهواز اهواز: جاده گلستان، جنب پل پنجم، ورودي دانشگاه شهيدچمران اهواز
زنجان زنجان دانشگاه زنجان زنجان: كيلومتر6 جاده تبريز، دانشگاه زنجان، ساختمان مركزي واحدرايانه
فارس، كهگيلويه و بويراحمد شيراز دانشگاه شيراز شيراز: خيابان ساحلي غربي، مجتمع فرهنگي رفاهي دانشگاه شيراز
قزوين قزوين دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين قزوين: انتهاي بلوار دانشگاه، دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين
قم قم‌ دانشگاه قم قم: بلوارالغدير، بعد از شهرك قدس، دانشگاه قم، سازمان مركزي دانشگاه
كردستان سنندج دانشگاه كردستان سنندج: خيابان پاسداران، خيابان دانشگاه، درب اصلي دانشگاه كردستان، واحد صدوركارت
كرمان كرمان دانشكده فني و حرفه اي شماره يك كرمان (شهيد چمران) كرمان: خيابان شهيد مصطفي خميني، ابتدای هفت باغ علوی، دانشكده فني و حرفه­اي شماره يك كرمان(شهيد چمران)
كرمانشاه كرمانشاه دانشگاه رازي كرمانشاه كرمانشاه: طاق بستان، باغ ابريشم، پرديس دانشگاه رازي، سازمان مركزي دانشگاه، اداره آموزش
گلستان گرگان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان گرگان: خيابان شهيد بهشتي، دانشگاه علوم كشاورزي ومنابع طبيعي گرگان
گيلان رشت دانشگاه گيلان رشت: بلوار حافظ، خيابان ملت، روبروي شهربازي، پرديس دانشگاه گيلان
لرستان خرم‌آباد دانشگاه لرستان خرم‌آباد: كيلومتر 5 جاده (خرم آباد – تهران)، دانشگاه لرستان

مازندران
ساري دانشكده فني امام محمد باقر (ع) ساري: بلوار خزر، خيابان شهيد مطهري (طبرستان)، دانشكده فني امام محمدباقر (ع)
مركزي اراك دانشگاه اراك اراك: ميدان شريعتي، ابتداي بلوارميرزاي شيرازي، دانشگاه اراك، درب اصلي دانشگاه ،روبروي باجه انتظامات
همدان ‌همدان دانشگاه بوعلي سينا همدان همدان: شهرك مدرس، خيابان ابوطالب، جنب دبيرستان، دانشكده علوم انساني
يزد يزد دانشگاه يزد يزد: صفائيه، بلوار دانشگاه، ورودي دانش

17 مهر 97 – تمدید مهلت ثبت نام ثبت نام آزمون وکالت ۹۷

نایب رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۷ خبر داد.
علی پزشکی در رابطه با تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: زمان ثبت نام تا آخرین ساعات روز ۲۱ مهر ماه ۹۷ تمدید شده است و آمار دقیق افراد شرکت کننده پس از اتمام مهلت ثبت نام ارائه خواهد شد.
نایب رییس اسکودا افزود: داوطلبین ثبت نام در آزمون وکالت را به لحظات آخر موکول نکنند. حتی اگر می‌شود پیش از روز بیست و یکم ثبت نام را انجام داده باشند زیرا احتمال دارد سایت بسته شود و امکان ثبت نام وجود نداشته باشد. این تاریخ به هیچ عنوان امکان تمدید ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کارآموزان وکالت که مجددا در آزمون وکالت شرکت کنند سهمیه مازادی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ عنوان کرد: اینکه کدام کارآموزان می‌توانند در آزمون سال ۹۷ شرکت کنند در شرایط اختصاصی کانون‌ها اعلام شده است. برای مثال کانون وکلای دادگستری مرکز گفته است که می‌توانند شرکت کنند اما زمان آزمون مانند افراد عادی هستند و سهمیه ویژه‌ای به این افراد اختصاص داده نمی‌شود. هر تعداد آماری که اعلام شده است ۳۰ درصد به ایثارگران تعلق دارد و تنها سهمیه‌ای که در این آزمون اعمال می‌شود صرفا سهمیه ایثارگران است و کارآموزان در سهمیه عادی لحاظ می‌شوند.
آزمون وکالت روز جمعه ۹ آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.


به اطلاع متقاضیان می‌رساند کانونهای وکلای دادگستری ایران (عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا) متشکل از کانون وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، مازندران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گیلان، قزوین، خوزستان، کرمانشاه، همدان، قم، کردستان، گلستان، اردبیل، مرکزی، بوشهر، زنجان، لرستان، کرمان، البرز، چهارمحال و بختیاری، یزد و ایلام از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز به شرح ذیل و با توجه به شرایط و موارد زیر کارآموز وکالت می‌پذیرند.

۱- ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت به تفکیک نام و کد کانون:

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۸۴۰ ۳۶۰ ۱۲۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۴ اصفهان ۱۱۵ ۵۰ ۱۶۵
۵ آذربایجان غربی ۴۹ ۲۱ ۷۰
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۸ گیلان ۵۶ ۲۴ ۸۰
۹ قزوین ۵۳ ۲۲ ۷۵
۱۰ خوزستان ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۱ کرمانشاه ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۱۴ کردستان ۳۲ ۱۴ ۴۶
۱۵ گلستان ۲۱ ۹ ۳۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۲ ۱۸ ۶۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۳۸ ۱۶ ۵۴
۲۱ کرمان ۴۹ ۲۱ ۷۰
۲۲ البرز ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۷ ۳ ۱۰
۲۴ یزد ۷۷ ۳۳ ۱۱۰
۲۵ ایلام ۳۵ ۱۵ ۵۰

(ظرفیت های اعلام شده با احتساب سهمیه آزاد و ایثارگران بوده و تغییر کد کانون پس از اولین ثبت‌نام به هیچ وجه ممکن نیست. بنابراین داوطلبان محترم باید با بررسی و مطالعه و دقت کامل نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند در صورت ثبت‌نام مکرر، ثبت‌نام داوطلب کلاً کان لم یکن تلقی خواهد شد.)

۲- مواد امتحانی:

این آزمون، کتبی، یک مرحله‌ای به صورت تستی بوده و ضرائب دروس آن به شرح ذیل می‌باشد:

ردیف نام دروس ضریب
۱ حقوق مدنی ۳
۲ آیین دادرسی مدنی ۳
۳ حقوق تجارت ۲
۴ اصول استنباط حقوق اسلامی ۱
۵ حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲
۶ آیین دادرسی کیفری ۲

۳– شرایط شرکت در آزمون و اخذ پروانه کارآموزی وکالت:

۱-۳- تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲-۳- دارا بودن دانشنامه لیسانس یا بالاتر حقوق (از دانشکده های حقوق داخل یا خارج کشور که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد) یا دانشنامه لیسانس فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح.

تبصره ۱: کسانی که فاقد مدرک کارشناسی حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی با تایید مرجع صالح بوده و فقط دارای مدارک بالاتر آن هستند حق شرکت در آزمون را ندارند بنابراین از ارائه مدارک بالاتر به جز مدارک کارشناسی عنوان شده خودداری نمایند.

تبصره ۲ : مدرک معادل حوزوی مدرکی است که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

تبصره ۳: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته حقوق با مدرک کاردانی مرتبط به شرط آن که واحدهای دروس دوره کارشناسی حقوق را گذرانده باشند مجاز به شرکت در آزمون هستند.

۳-۳ – شرایط سنی: پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در حوزه قضائی استان تهران فقط به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت نام سن آنها از چهل سال تمام بیشتر نباشد و برای سایر حوزه‌های قضائی پروانه کارآموزی به کسانی داده می‌شود که هنگام ثبت‌نام سن آنها از پنجاه سال تمام بیشتر نباشد.

۴-۳- برای اشخاصی پروانه کارآموزی صادر می شود که دارای شرایط مندرج در قوانین و مقررات ناظر بر وکالت باشند.

۴ – مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام:

۱-۴- اسکن تصویر مدرک تحصیلی لیسانس، منطبق با بند ۲-۳ و تبصره های آن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمتjpg و با سایز حدود ۵۹۵ در ۸۴۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲ dpi .

تبصره ۱: متقاضیان از اسکن گواهی تعداد واحدهای گذرانده شده خودداری نمایند زیرا فقط گواهی فارغ‌التحصیلی یا دانشنامه مبنای مجوز شرکت در آزمون می‌باشد بنابراین دانشجویان ترم آخر و کسانی که در گواهی صادر شده توسط دانشگاه مربوط در مورد آنها کلمه”فارغ التحصیل” یا ” دانش آموخته “ قید نشده باشد حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره ۲: دارندگان مدارک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته اسکن مدرک کاردانی خود را در قسمت مربوطه ارسال نمایند.

۲-۴- اسکن تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حدود ۲۱۳ در ۳۱۲ pixels و با وضوح تصویری ۷۲dpi .

تبصره: دارندگان معافیت‌های تحصیلی، مربوط به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه و به طور کلی افراد فاقد گواهی پایان خدمت یا معافیت دائم ، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

۳-۴- هزینه ثبت نام مبلغ ۹۵۰۰۰۰ ریال( نود و پنج هزار تومان).

تبصره: واریز هزینه ثبت نام از طریق کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب و سیستم آنلاین ثبت‌نام اینترنتی در زمان تعیین شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به بند ۱-۵ و ۲-۵ این آگهی و دستورالعمل مقرر انجام خواهد گرفت.

۴-۴- اسکن عکس متقاضی:

داوطلبان محترم می‌بایست تصویر عکس خود را که در سال جاری گرفته شده باشد، در اندازه های ۴×۳ جهت اسکن، بدون حاشیه‌های زاید و با فرمت jpg و با سایز حداقل ۲۰۰ در ۳۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ در ۴۰۰ pixels تهیه نمایند و حجم فایل تهیه شده نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر شود. همچنین تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و هر گونه منگنه باشد. حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت‌نام آنها توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۵-۴– داوطلبانی که دارای معلولیت (نابینایی و کم بینایی) و ناتوانی جسمی – حرکتی از ناحیه دست می باشند (صرفاً جهت استفاده از منشی در جلسه آزمون) گواهی معلولیت و استفاده از منشی صادره از سازمان بهزیستی کشور را از قسمت مربوطه سیستم ثبت‌نام ارسال نمایند. لازم به ذکر است طبق قانون اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ هیچ گونه سهمیه فوق العاده‌ای برای پذیرش این داوطلبان در آزمون وکالت در نظر گرفته نشده است و با ارائه این گواهی از نظر پذیرش در آزمون اولویتی برای فرد ارائه کننده ایجاد نخواهد شد.

۶-۴- سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با توجه به مفاد ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه بند چ ماده مذکور که به موجب آن بند چ به عنوان ماده ۵۹ مکرر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شده است گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس ماده ۵۹ اصلاحی قانون خدمات رسانی به ایثارگران صورت می گیرد. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می‌توانند بر اساس شرایط خود به شرح مندرج در بندهای “الف” تا “ج” زیر ، متقاضی استفاده از سهمیه شوند.

الف- فرزندان و همسران شهدا

ب- جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%) جانبازی

پ- آزادگان با داشتن حداقل سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان

ت- رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه

ث- همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%)و بالاتر

ج- فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

تبصره ۱: داوطلبان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین ، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح، در صورت عدم تایید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه نمایند.

تبصره ۲: جانبازان ۱۰% به بالا، آزادگان با سه ماه سابقه اسارت و همسر و فرزندان آنان، فرزندان و همسران شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت نامی اقدام نمایند. این قبیل داوطلبان بایستی در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تایید سهمیه ارسال گردد و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

تبصره ۳: بر مبنای قسمت اخیر ماده ۵۹ مکرر الحاقی به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه جزو سهمیه رزمندگان محسوب می شوند و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند.

رزمندگانی که از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۳۱/۶/۱۳۶۷ حداقل شش (۶) ماه متوالی یا متناوب و فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه (۱۲) سابقه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل را داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تبصره ۴: آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی، و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ تا ۳۱/۶/۱۳۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته یا متناوب در خطوط مقدم حضور داشته‌اند و فرزندان این رزمندگان که پدریا مادرشان حداقل ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه را به صورت داوطلبانه دارد می‌توانند با تایید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای متبوع مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط صالح مربوطه مورد تایید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت نامی نسبت به درج کد پیگیری ۱۲ رقمی در محل مربوط اقدام نمایند.

تبصره ۵: با توجه به مفاد بند چ ماده ۸۸ الحاقی به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پدر و مادر شهدا مشمول سهمیه ایثارگری نمی باشند.

تذکرات مهم:

۱ – مناطق عملیاتی بر اساس مصوبه شورای عالی دفاع تعیین می شود.

۲– همسران رزمندگان (داوطلبانی که همسران آنان فقط دارای شرط مدت حضور در جبهه می باشند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگاننمی‌باشند.

۳- کد پیگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان (حسب مورد سپاه پاسداران و یا نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است. لذا داوطلبان می بایست برای این آزمون، کدپیگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

۴– داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج نمایند.

۵- شرط برخورداری از مزایای ایثارگران و رزمندگان «واجد شرایط بودن» آنان است که در قسمت اخیر ماده ۵۹ الحاقی همانند ماده ۵۹ قبلی تصریح شده است. بنابراین وضعیت داوطلبان محترم باید بر ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت و سایر شرایط قانونی ایجابی و سلبی لازم برای ورود به کارآموزی منطبق باشد و نصاب نمره قبولی نیز در مورد ایشان رعایت خواهد شد.

۶– به موجب الحاق بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه به ماده ۵۹ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مشمولین استفاده از سهمیه ایثارگران فقط موارد شش گانه فوق هستند.

۷- بررسی شمول سهمیه ایثارگری به افراد توسط سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود در نهایت، تایید نهایی واجد شرایط بودن ایثارگران نسبت به پذیرفته شدگان این سهمیه با هیات مدیره هر کانون است.

۸ – چنانچه داوطلبی در سهمیه آزاد شرکت کرده باشد، اعلام بعدی او در مورد ایثارگری مسموع نخواهد بود.

۹- پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان توسط کانون محلی، اصل گواهی ایثارگری صادر شده از مرجع صالح می‌بایست به کانون مربوطه تحویل داده شود.

۷-۴- تهیه پرینت از اطلاعات ثبت‌نامی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام شده است، الزامی است داوطلب باید پرینت را در صورت قبولی در آزمون به کانون مربوط ارائه کند.

۵ – نحوه ثبت نام و توزیع کارت شرکت در آزمون و تاریخ آزمون:

۱-۵- ثبت‌نام از متقاضیان منحصراً از طریق اینترنت و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از روزیکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۸لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۱۷ انجام خواهد شد.

۲-۵- متقاضیان باید برای واریز هزینه ثبت‌نام، از طریق کارت های اعتباری عضو شبکه شتاب، که رمز دوم آن فعال باشد، طبق دستور العمل اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، و در زمان اعلام شده در بند ۱-۵، نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: در این خصوص متقاضیان می‌توانند از کارتهای اعتباری دیگران که رمز دوم آن فعال باشد نیز استفاده کنند.

۳-۵- توزیع کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده خود به سیستم، کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. زمان آغاز توزیع اینترنتی کارت و نحوه آن، زمان و مکان رفع نقص یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ، اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران و روزنامه اطلاعات به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۴-۵- آزمون در مرکز کانونی که متقاضی در تقاضانامه ثبت‌نام انتخاب کرده است برگزار می‌شود. نشانی محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج خواهد شد.

۵-۵- تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۹/۹ می‌باشد.

۶- تذکرات لازم:

۱-۶- متقاضیان باید قبل از تاریخ شروع ثبت‌نام از طریق اینترنت، نسبت به اسکن و آماده کردن مدارک با فرمت و مشخصات اعلام شده در بند ۴ این آگهی اقدام نمایند.

۲-۶- مدت ثبت نام اینترنتی از تاریخ شروع، ۱۰ روز خواهد بود.

۳-۶- متقاضیان باید اصل مدارک اسکن شده را نزد خود نگه داشته در صورت پذیرفته شدن به همراه سایر مدارکی که اعلام خواهد شد به کانون مربوطه ارائه نمایند.

۴-۶- داوطلبان فقط در صورتی که دارای شرایط مندرج در این آگهی باشند حق ثبت نام و شرکت در آزمون را خواهند داشت ضمن اینکه باید اطلاعات وارد شده در تقاضانامه ثبت‌نام را (خصوصاً از نظر تعیین کانون مربوط و کد آن) به دقت کنترل نمایند. هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.

۵-۶- متقاضیان باید در پایان ثبت‌نام از اطلاعات وارد شده پرینت تهیه و درصورت قبولی آن را به کانون مربوطه تسلیم کنند. چنانچه اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی در هنگام ثبت‌نام اینترنتی با آگهی آزمون منطبق نبوده و غیر واقعی باشد حتی در صورت قبولی از ثبت‌نام آنان جلوگیری و قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

۶-۶– صدور کارت شرکت در آزمون دلیل تایید هیچ یک از مدارک داوطلب از طرف کانونهای وکلا یا سازمان سنجش نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام متقاضی در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهد کرد.

۷-۶- صدور هرگونه اطلاعیه درخصوص آزمون فقط در پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و روزنامه اطلاعات معتبر خواهد بود.

۸-۶- با توجه به زمان پیش بینی شده برای آماده کردن مدارک ثبت‌نام تاکید می‌شود در روزهای آغازین پس از انتشار این آگهی نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز اقدام شود تا در هنگام ثبت نام از طریق اینترنت برای متقاضیان از نظر زمانی مشکلی ایجاد نگردد.

۹-۶- تغییر محل کارآموزی به هیچ عنوان میسر نخواهد بود بنابراین داوطلبان محترم باید با در نظر گرفتن همه ویژگی ها و امکانات و محدودیتهای فردی و خانوادگی خود صرفاً در حوزه کانونی ثبت نام کنند که قصد کارآموزی و وکالت در محدوده آن را دارند.

۱۰–۶– محاسبه نمرات و تراز آن بر اساس استانداردهای علمی متداول انجام خواهد شد.

۱۱-۶- ثبت نام و شرکت وکلای دادگستری و کارآموزان وکالت عضو کانونهای وکلا در آزمون ممنوع است و بر فرض شرکت و قبولی در آزمون، قبولی آنان کان لم یکن تلقی می شود .

تبصره۱: طبق تصمیم هیات های مدیره محترم کانونهای وکلای دادگستری مرکز، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین و ایلام کارآموزانی که در حوزه این کانونها به کارآموزی اشتغال دارند می‌توانند در آزمون امسال منحصراً در حوزه کانون متبوع خود شرکت کنند.

۱۲-۶- داوطلبان محترم پیش از انتخاب کانون محل کارآموزی و اشتغال خود حتما به آگهی اختصاصی کانونها در سایت اختصاصی آنها مراجعه کنند و از شرایط احتمالی پیش بینی شده در هر کانون آگاه شوند. زیرا با توجه به مستقل بودن کانونها و ویژگی های اقلیمی و اجتماعی آنها شرایط اختصاصی اعلامی هر کانون برای داوطلبان ورود به آن لازم الاتباع است.

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.