پایان ظرفیت عمومی بهشت آباد اهواز تا 6 ماه آینده

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اهواز گفت: یکسان سازی و ساماندهی گلزار شهدا با توجه به طرح ارایه شده از سوی بنیاد شهید امور ایثارگران استان، در دستور کار قرار گرفته و هزینه های لازم برای این پروژه برآورد شده است.

حسین برون در حاشیه بازدید فرماندار اهواز از گلزار شهدا که امروز (26 مردادماه) انجام شد، اظهار کرد: یکسان سازی گلزار شهدا شامل تعویض سنگ مزار و همچنین ساماندهی فضای عمومی قطعه های شهدا از جمله آرامگاه سردار شهید علی هاشمی، شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است که به زودی براساس طرح ارایه شده از سوی بنیاد شهید آغاز می شود.

وی در ادامه درباره وضعیت آرامستان بهشت آباد گفت: ظرفیت عمومی آرامستان بهشت آباد تا 6 ماه آینده به پایان می رسد. در حال حاضر 2 قطعه 45 و 46 دارای ظرفیت عمومی هستند که تا آخر امسال ظرفیت آنها به پایان می رسد.

مدیرعامل سازمان آرامستان شهرداری اهواز افزود: باغ فردوس آرامستان جدید اهواز است که محوطه سازی و قطعه بندی آن انجام شده اما ضروری است برای بررسی مشکلات ضروری است که شهردار، معاونت فنی و عمرانی شهرداری و رییس کمیسیون عمران شورای شهر از آماده سازی این پروژه بازدید داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر اعضای شورای شهر اهواز به وضعیت آرامستان باغ فردوس در مسیر جاده برومی گفت: احداث پل و جاده دسترسی به آرامستان باغ فردوس از جمله موضوعاتی است که بررسی و دستور لازم از سوی معاونت فنی و عمرانی جهت حل مشکل تردد به این مکان داده شده است. پل و جاده دسترسی از جمله زیرساختهای این پروژه است. ضروری است این پروژه به سرعت ساماندهی شود تا در صورت پایان پذیرفتن ظرفیت عمومی آرامستان اهواز، تدفین اموات در مکان جدید با سهولت انجام شود.

برون اظهار کرد: آرامستان فعلی 25 هکتاری است که به طور متوسط در هر قطعه یک هزار یا یک هزار و 200 قبر قرار دارد. قیمت قبر در قطعات سرپوشیده یک میلیون و 800 هزار تومان و غیر سرپوشیده 700 هزار تومان است این در حالی است که واگذاری قبر در آرامستان باغ فردوس با 200 سال ظرفیت عمومی، رایگان است ولی استقبال آنچنانی برای تدفین اموات در این آرامستان نشده است.

وی گفت: هم اکنون پروژه باغ فردوس با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در فاز نخست در حال آماده سازی است. 25 قطعه در باغ فردوسی آماده و غسالخانه آن نیز ساخته شده است.

اخبار استان اخبار