افزایش 28 درصدی تردد مسافر در فرودگاه آبادان

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد:
افزایش 28 درصدی تردد مسافر در فرودگاه آبادان
مدیر فرودگاه آبادان گفت: ماه گذشته 36 هزار مسافر از فرودگاه آبادان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 28 درصد افزایش را جابه‌جایی مسافر نشان می‌دهد.

محمدرضا رضایی امروز اظهار کرد: افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مشهد و تهران از دلایل عمده افزایش روند صعودی پروازها در تیرماه 94 بود.

وی اضافه کرد: این روند افزایش در حالی صورت گرفت که رشد پروازها نسبت به میزان نشست و برخاست پروازها در تیرماه 93 جهش طولی را از 290 پرواز به 380 پرواز در تیرماه 94 را نشان داد.

مدیر فرودگاه آبادان با تاکید بر تلاش در جهت تداوم رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در راستای افزایش پرواز در مسیرهای پذیرش شده توسط مسافران و مردم منطقه ادامه داد: رسیدن شمار پروازهای ماهانه فرودگاه آبادان به رقم 380 فروند، رشد 31 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ثبت کرد.

رضایی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش پروازها و تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز افزود: با توجه به استقبال منطقه از پروازها روند صعودی افزایش نشست و برخاست پرواز را نسبت به سه سال گذشته نشان داد.

وی ادامه داد: در تیرماه 92 آمار تعداد پروازهای ماهانه بیش از 280 پرواز، در تیرماه 93 به بیش از 290 فروند و در تیرماه 94 با بیش از 90 پرواز افزایش به 380 پرواز رسید که این ارقام روند صعودی افزایش عملیات پروازی فرودگاه را به ارمغان می‌آورد و بر پویایی و زنده بودن فرودگاه آبادان دلالت دارد.

مدیر فرودگاه آبادان تصریح کرد: با وجود کمبود امکانات و کمبود فضا جهت پذیرش مسافر و پروازهای همزمان اما تلاش بر این است که نبض تحرک را در فرودگاه پویا نگه داریم و با همکاری مسئولان شهری، استانی، کشوری و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند نقایص و کمبودها را در جهت ارائه سرویس دهی مطلوب‌تر در ترمینال فرودگاه فراهم آوریم.

رضایی خاطرنشان کرد: در زمینه بهسازی سالن ترمینال و افزایش فضای در دسترس مسافر تمهیدات و برنامه‌های اجرا شده اما کافی نیست و بدون هیچگونه توقف در عملیات پروازی و تعداد پرواز به زودی شاهد تغییرات بهتر در خصوص فضا و امکانات در سالن مسافری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین ماه بیش از 36 هزار مسافر از فرودگاه آبادان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 28 درصد افزایش را جابه‌جایی مسافر نشان می‌دهد.

در حال حاضر فرودگاه آبادان در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس، خارک، مشهد، شارجه و کویت فعال است.

اخبار استان اخبار