پذیرش مستقیم دانشجویان استعداد درخشان توسط دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی به صورت مستقیم خبر داد.

حسین توکلی گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بر اساس ابلاغیه شماره 21.96477 تاریخ 24 مرداد 94 وزارت علوم، می‌توانند به‌طور مستقیم بر اساس فراخوان خاص دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوط در سال تحصیلی 94-95 بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب برای هر یک از دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا نسبت به پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش متقاضیان بر اساس آیین‌نامه مذکور و با تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت، افزود: اطلاعیه سازمان سنجش درباره پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در سال تحصیلی 94-95 از روز یکشنبه اول شهریورماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه دوم شهریور ماه منتشر شده و مجددا در هفته آینده از طریق پیک سنجش منتشر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: متقاضیان باید از طریق فراخوان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاریخ مقرر که توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده اعلام می‌شود برای اخذ پذیرش حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه اقدام نمایند.

توکلی در پایان تاکید کرد: کلیه متقاضیان جهت کسب هرگونه اطلاعات در خصوص پذیرش باید به سایت دانشگاه و موسسه آموزش عالی پذیرنده مراجعه نمایند.

بدیهی است در صورت عدم اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه متقاضیان می‌توانند مستقیما به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی پذیرنده مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار