برخورد قاطع پلیس با تصادفات ساختگی

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: افرادی که به هر دلیل با ایجاد تصادفات ساختگی قصد اخاذی از رانندگان را داشته باشند در صورت اثبات ساختگی بودن سانحه مجرم شناخته می شوند.

سرهنگ مراد مرادی افزود: کارشناسی تصادفات رانندگی اقدامی کاملا علمی و حرفه ای است که در آن افسران کارشناس با توجه به محل تصادف، آثار و علایم موجود در صحنه تصادف، تطبیق نقاط برخورد دو وسیله با یکدیگر و یا وسیله با عابر به شناسایی مقصر می پردازند.

به گزارش مهر، وی گفت: در خصوص تصادفات وسیله نقلیه با عابر پیاده نیز افسر کارشناس با توجه به مسیر حرکت عابر، مسیر حرکت خودرو، نقطه برخورد خودرو به عابر و ناحیه بدن آسیب دیده شخص اظهار نظر کارشناسی کرده و صحت و سقم تصادف را تایید می کند.

سرهنگ مرادی افزود: چنانچه عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب به هر دلیل و عنوانی قصد کلاهبرداری و اخاذی از طریق ایجاد تصادفات ساختگی را داشته باشند و افسر راهنمایی و رانندگی با توجه تجربیات علمی، عملی و بهره گیری از علوم فنی و مهندسی و ریاضی به ساختگی بودن تصادف پی برد برابر قانون شخص متقلب به دلیل اقدام در جهت کسب مال نامشروع مجرم شناخته شده و مراتب صورتجلسه با مستندات تحویل مراجع قضایی می شود.

اخبار حوادث اخبار