هیچ بازیگری در فیلم «حقیقت» جایگزین عباسپور نمی‌شود

دسته ها: اخبار فرهنگی و هنری اخبار

بیت‌الله عباسپور قرار بود در فیلمی رزمی با عنوان «حقیقت»، نقش یکی از دو کماندوی آمریکایی را بازی کند اما با فوت او ماجرا روند دیگری پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدت‌ها پیش در بعضی از خبرگزاری‌ها عنوان آرنولد ایرانی برای پروژه‌ای به کار گرفته شد که مرحوم بیت‌الله عباسپور قرار بود در آن نقشی را بازی کند.

«حقیقت» یک فیلم رزمی ایرانی است و به گفته کارگردان آن، غیر از جنبه‌های اکشن، لایه‌هایی از معنا‌گرایی را هم در بر دارد. این فیلم 5 سال پیش با موافقت حضور 12 نفر از قهرمانان ورزشی ایران، وارد مرحله پیش‌تولید شد و بیت‌الله عباس‌پور یکی از آن 12 نفر بود.

«حقیقت» هنوز در مرحله پیش‌تولید قرار دارد اما سید علی میر‌باقری که نویسنده و کارگردان کار است، راجع‌به آنونسی که از فیلمش در فضای مجازی قرار گرفته می‌گوید: این تصاویر قسمت‌هایی از تمرین اساتید رزمی‌کاری است که در فیلم ما بازی کرده‌اند و داخل خود فیلم هم مشابه آن صحنه‌ها باز‌سازی خواهد شد.

بیت‌الله عباسپور قرار بود در این اثر نقش یکی از دو کماندوی آمریکایی را بازی کند و ظاهراً لقب (آرنولد ایرانی) از همین‌جا ‌آمده، اما میر‌باقری گفت: بعد از مرگ بیت‌الله کسی را جایگزین نقش او نخواهد کرد و با تغییراتی در داستان، دیگر فقط یک کماندوی آمریکایی ماجرا را پیش می‌برد.

نویسنده و کارگردان این پروژه به تمرین‌های طولانی مدت و پیگیرانه‌‌ی عباس‌پور هم برای بازی در فیلمش اشاره کرد و گفت: از بیت‌الله فیلم‌های زیادی داریم که قرار است با آن‌ها یک مستند تهیه کنیم.

میر‌باقری نام کنونی این مستند را که به گفته‌ خودش از وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته و تقریباً‌ تدوین آن هم به پایان رسیده است، «راه پهلوانی» عنوان کرد.

او گفت: این مستند، بیت‌الله را در اوج آمادگی جسمانی نشان می‌داد و حالا با فوت آن ورزشکار ارزشمند، باید تمام تصاویری که از مراحل بیماری و مرگ او وجود دارد را جمع کنیم تا مستند ما کامل شود.

میرباقری وعده داد که این مستند را تا دو ماه آینده آماده می‌کند و سپس توزیع آن آغاز خواهد شد.

بیت‌الله عباسپور یکی از ورزشکاران اخلاق‌مدار ایرانی بود که شاید مردم ما بیشتر از مدال‌آوری‌ها، او را به دلیل اخلاق پهلوانی‌اش دوست داشتند.

خبر مرگ این ورزشکار ارزشمند از دیروز مردم ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است.

اخبار فرهنگی و هنری اخبار