راه‌هایی که به نابودی شما در لینکدین کمک می‌کند!

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

شبکه اجتماعی لینکدین می‌تواند به عنوان یک موتور محرک برای کسب و کار شما عمل کند. شما می‌توانید با استفاده از لینکدین جایگاه خوبی در مباحث اقتصادی به دست آورید و نیز ارتباط با دیگر صنعتگران، تجار، مشتریان و همکاران برقرار کنید.

متاسفانه بسیاری از کاربران نمی‌دانند چگونه از لینکدین و امکانات آن برای اهداف خود استفاده کنند؛ به همین خاطر میزان مشارکت در صفحات بسیاری از کاربران نزدیک به صفر است.

در اینجا شما می‌توانید با چند نکته درباره‌ی اشتباهات اصلی در لینکدین آشنا شوید که باعث عدم کارایی کسب و کار و صفحه شما می‌شود.

1- پست های بیش ازحد:

همیشه حواستان باشد لینکدین، توییتر نیست. شبکه اجتماعی لینکدین یک شبکه گفتگو و بحث محور است. مطمئن باشید اگر کسی هر روز از شما، پشت سر هم پست ببیند، شما را جدی نگرفته و دیگر دنبالتان نمی‌کند. پست کردن داده‌های فراوان در یک گروه در لینکدین باعث می‌شود همه به دید یک خودشیفته به شما نگاه کنند و شما نیز نمی‌توانید به جامعه هدف مدنظر خود دست یابید.

حال چاره چیست؟

چاره کار این است که شما می‌بایست میان پست‌هایی که آماده‌ی کار کردن هستند، تمایز و اولویت قایل شوید. پست‌هایی بگذارید که ارزشش را دارند و باعث بروز یک گفتگو می‌شوند. پست گذاشتن به صورت هفته‌ای دو تا سه بار ( حداکثر روزی یک بار) می‌تواند مناسب باشد و به دیگران هم این امکان را می‌دهد که پست‌های شما را ببینند و روی آن فکر کنند.

2- پست کردن تیتر یا لینک:

تصور کنید شما وارد یک اتاق پر از جمعیت می‌شوید و یک جمله-تیتر- را بلند فریاد می‌زنید و در را می‌بندید و می‌روید. مردم هم هاج و واج می‌مانند که شما چه گفته‌اید. در فضای لینکدین هم اوضاع به همین ترتیب است و اگر شما یک لینک یا یک تیتر را پست کنید و به امان خدا رها کنید، کسی شما را جدی نخواهد گرفت.

اگر می‌خواهید در لینکدین جریان ساز باشید باید مخاطبان را درگیر کنید. مطالبی کار کنید که دیگران علاقه دارند درباره‌ی آنها صحبت یا بحث کنند. همواره مطرح کردن سوال می‌تواند مقدمه خوبی باشد. حتی می‌توانید از دیگران بخواهید بگویند دوست دارند در چه زمینه‌ای بحث و اظهار نظر کنند؟

3- فقط درباره‌ی خودتان مطلب نگذارید

کار کردن مطالب مرتبط با خودتان در صفحه شخصی یا گروه‌هایی در لینکدین خوب است (البته اگر موارد بالا را رعایت کنید) اما اگر همواره درباره‌ی خودتان یا کارهایتان مطلب بگذارید، فرصت‌های زیادی را در این شبکه اجتماعی از دست خواهید داد. همه چیز در شبکه‌های اجتماعی بر پایه ایجاد ارتباط صحیح استوار است؛ درست است؟ و این کار نیز با پست کردن مطالبی درباره‌ی خودتان سازگار نخواهد بود.

چاره کار این است که در اتفاقاتی که درگروه‌تان رخ می‌دهد، مداخله و مشارکت کنید. تلاش کنید کسانی را که با شما هم گروه هستند بشناسید؛ در نظردهی مشارکت کنید و سوال مطرح نمایید.

اگر به هم گروهی‌های خود نشان دهید که به پست‌های آنان اهمیت می‌دهید و درباره‌ی آنها نظر دارید، آنها نیز ترغیب می‌شوند به پست‌های شما واکنش نشان دهند.

4- سالی یک بار پست نگذارید!

در شبکه‌های اجتماعی بخصوص در لینکدین، هیچ چیز بدتر از این نیست که مدت طولانی بگذرد و شما هیچ پستی نگذارید. اگر احساس می‌کنید هیچ مطلبی ندارید که در گروه‌های لینکدین کار کنید، بهتر است اصلاً وارد هیچ گروهی نشوید.

چاره این مشکل هم کار کردن پست به صورت تناوبی و منظم است. اگر می‌بینید نمی‌توانید دست کم هفته‌ای دو بار در گروه‌تان در لینکدین مطلب بگذارید آنجا را ترک کنید. این را جدی می‌گویم، هر وقت احساس کردید توانایی و وقت لازم را برای لینکدین دارید وارد شوید.

5- هیچ واکنشی را نادیده نگیرید

فرض کنیم شما در یک گروه فعال عضو هستید و به طور مرتب و خوب پست می‌گذارید؛ دیگران هم می‌آیند و روی پست‌ها و مطالب شما نظر می‌گذارند؛ حالا این یک اشتباه محض است که شما واکنش دیگران روی پست‌های خود را بدون پاسخ بگذارید. شما می‌بایست در برابر هر کامنت مسوول باشید و جواب آنها را بدهید.

حتی اگر کسی از شما تشکر کرده هم باید پاسخش را بدهید. اگر فالو شدید شما هم فالو کنید. برای عدم پاسخگویی به دیگران و عدم مشارکت در بحث‌ها در لینکدین یا هر شبکه اجتماعی دیگری هیچ عذری پذیرفتنی نیست.

و پند آخر:

در لینکدین صبر نکنید دیگران شما را پیدا کنند؛ با جستجو و گذاشتن پست‌های منظم به سراغ دیگران بروید. لینکدین یک شبکه اجتماعی برای کارآفرین هاست. اگر در نبرد گسترش دامنه دسترسی‌هایتان عقب بمانید، شکست خواهید خورد.

اخبار فناوری اخبار