۲۸ تیر؛ زمان برگزاری آزمون پروانه اشتغال روانشناسی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۲۸ تیر؛ زمان برگزاری آزمون پروانه اشتغال روانشناسی

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور از تغییر تاریخ برگزاری آزمون پروانه اشتغال روانشناسی با توجه به حوادث رخ داده و به دلیل مجاورت با برگزاری کنکور خبر داد.
محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برگزاری پانزدهمین آزمون عملی- حرفه‌ای این سازمان اظهار کرد: آزمون عملی- حرفه‌ای ویژه متقاضیانی است که در مقطع لیسانس در رشته‌ای به جز رشته روانشناسی و مشاوره تحصیل کرده‌‌اند و حالا قصد دارند پروانه اشتغال تخصص در زمینه روانشناسی و مشاوره دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاریخ برگزاری این آزمون با توجه به حوادث اخیر رخ داده و به دلیل مجاورت آن با برگزاری کنکور به ۲۸ تیر منتقل شد، بیان کرد: ثبت نام آزمون تا پایان روز ۳۱ خرداد ادامه خواهد داشت و آزمون به‌طور خاص برای افرادی برگزار می‌شود که در مقطع کارشناسی در رشته‌های غیر‌مرتبط (غیر از روانشناسی و مشاوره) تحصیل کرده‌اند و بعد از گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی و مشاوره قصد دریافت پروانه فعالیت در رشته‌های روانشناسی و مشاوره را دارند.

محبی/

حاتمی ادامه داد: بنا بر مصوبه شورای مرکزی، ورودی‌های بهمن ۹۳ و بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره که لیسانس غیر‌مرتبط هستند؛ پس از فارغ‌التحصیلی هم اجازه شرکت در این آزمون را ندارند و جهت دریافت پروانه ملزم به داشتن ۲ مقطع متوالی و مرتبط با گرایش‌های روانشناسی و مشاوره هستند و این به معنای آن است که ورودی‌های بهمن ۹۳ به بعد در مقطع ارشد که لیسانس خود را در رشته‌ای غیر‌مرتبط دریافت کرده‌اند باید برای دریافت پروانه مشاوره تا مقطع دکتری تحصیل کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور تاکید کرد: مدتی است شاهد ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مبنی بر بسته ویژه آزمون عملی- حرفه‌ای متقاضیان پروانه اشتغال به افراد هستیم؛ به یاد داشته باشید که پیامک‌ها و اطلاعات ارائه شده مربوط به این آزمون از سوی سایر موسسات فاقد مجوز و اعتبار است و از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تایید نمی‌شود. کتاب، کلاس و جزوه‌های آموزشی و نمونه سوالاتی که از سوی سازمان نظام بسیاری از این موسسات ارائه می‌شوند معتبر نیست و لازم است داوطلبان در برخورد با چنین تخلفات تبلیغاتی هوشیارانه عمل کنند.

محبی/

وی بیان کرد: این آزمون با محتوای سوالاتی از روانشناسی رشد، روانشناسی عمومی، آسیب‌شناسی روانی، روانشناسی یادگیری و نظریه‌های روان‌درمانی برگزار خواهد شد و افرادی که در آن قبول شوند اجازه مصاحبه در کمیسیون تخصصی را دریافت خواهند کرد.

حاتمی یادآوری کرد: متقاضیان این آزمون می‌توانند به صورت اینترنتی ثبت نام کرده و خود را برای برگزاری آزمون آماده کنند، تمامی فرایند‌های ثبت نام از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد، اما توجه داشته باشید که پیامک‌های ارسالی از سوی سازمان نظام روانشناسی با سایر پیامک‌هایی که افراد سود‌جو از آن بهره می‌برند، اشتباه گرفته نشود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار