نتیجه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد/ آغاز ثبت نام از ۵ مرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نتیجه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد/ آغاز ثبت نام از ۵ مرداد

نتایج نهایی چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز شنبه ۱۸ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در چهل و ششمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ هزار و ۶۴۲ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۷ نفر معادل ۵۵ درصد داوطلبان زن و ۶ هزار و ۱۳۵ نفر معادل ۴۵ درصد داوطلبان مرد بودند. از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۲ نفر در آزمون روز پنجشنبه دوم اسفند در ۲۰ شهر و ۲۲ حوزه شرکت کردند.

کارنامه آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۱۸ اسفند ۹۷ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبان امکان انتخاب حداکثر تا ١٠٠ رشته – محل حداکثر در ۱۰ رشته تخصصی مجاز، بر اساس جداول مربوطه داشتند.

ظرفیت پذیرش دستیاری در چهل و ششمین دوره حدود ۳ هزار نفر اعلام شده بود و پس از مهلت‌های چندباره برای انتخاب رشته، در نهایت نتایج نهایی امروز ۱۸ خرداد اعلام شد.

در چهل و ششمین آزمون دستیاری پزشکی تعداد ۳ هزار و ۳۵۳ نفر پذیرفته شده اند.

پذیرفته شدگان چهل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از ۵ مرداد تا ۲۰ مرداد ۹۸ فرصت دارند در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل پذیرش ثبت نام کنند.

پذیرفته شدگان جهت اطلاع از برنامه ثبت نام، قبل از مراجعه به دانشگاه نسبت به مراجعه وبگاه اینترنتی دانشگاه اقدام کنند.

شروع به دوره پذیرفته شدگان دارای پایان خدمات لایحه طرح نیروی انسانی و یا معاف از انجام خدمات مذکور در تاریخ ۲ شهریور ۹۸، شروع به دوره پذیرفته شدگان در حال تحصیل در مقطع پزشکی عمومی اول مهر ۹۸، شروع به دوره پذیرفته شدگان در حین انجام خدمات قانونی (مشمولین لایحه طرح نیروی انسانی، پیام آوران بهداشت، و سربازان در حال خدمت) اول مهر ۹۸ است.

کلیه پذیرفته شدگان در هنگام ثبت نام، ملزم به ارائه اصل مستندات ثبت نامی، منطبق با سهمیه پذیرش به دانشگاه علوم پزشکی محل پذیرش است.

سپردن اسناد تعهدات خدمات قانونی منطبق با نمونه اسناد موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی و متناسب با سهمیه پذیرش در موعد ثبت نام دستیاران الزامی است.

شروع به دوره پذیرفته شدگان فاقد سند تعهد محضری فاقد وجاهت قانونی است. عدم تکمیل مراحل ثبت نام در مواعدمذکور، و یا عدم شروع به دوره در تاریخ فوق الذکر به منزله انصراف قطعی دستیار شناخته می‌شود.

مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی انصراف دهندگان از ثبت نام به هر دلیل، از شرکت و پذیرش در آزمون پذیرش دستیار سال آینده (دوره ۴۷) محروم هستند و در مراحل تکمیل ظرفیت دوره چهل و ششم (در صورت وجود) نیز وارد نخواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار