آغاز مهلت مجدد ثبت نام در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز مهلت مجدد ثبت نام در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی

مهلت مجدد ثبت نام برای پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی از امروز ۲۰ خرداد آغاز شد و متقاضیان تا فردا ۲۱ خرداد ۹۸ فرصت دارد در این آزمون ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آئین نامه نحوه اجرای تبصره ۲ ماده ۴ قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات دوره پزشکی، دارویی و مواد خوراکی مصوب سال ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، متقاضیان ورود به دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده جهت شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند.

آزمون کتبی دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود.

افرادی که در یکی از رشته‌های علوم آزمایشگاهی بالینی (ایمنی شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، میکروب شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون ) دارای دکتری تخصصی (Ph.D) یا تخصص بوده و پس از فراغت از تحصیل دارای حداقل ۴ سال سابقه کار در رشته تخصصی باشند، مجاز به ثبت نام هستند.

مهلت مجدد ثبت نام در این آزمون، ارسال مدارک و ویرایش فرم ثبت نام در روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد فراهم شده است و داوطلبان می‌توانند به صورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی www.sanjeshp.ir در این آزمون ثبت نام کنند و یا نسبت به ویرایش فرم ثبت نام اقدام کنند.

هزینه ثبت نام آزمون کتبی مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) است داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت نام آزمون پذیرش دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی اقدام کند. وجه پرداختی به هیچ عنوان قابل استرداد نیست.

پذیرش در دوره تکمیلی علوم آزمایشگاهی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه (به ترتیب با سهم ۶۰ و ۴۰ درصد) انجام خواهد شد.

آزمون کتبی از مباحث تشخیص آزمایشگاهی بالینی کتب مرجع هر یک از رشته‌های تخصصی فوق در حد بخش‌های مربوط از کتاب: Henry’s Clinical Diagnosis and Management By Laboratory Methods است که توسط هیئت‌های ممتحنه این رشته‌ها و به صورت سوالات چند گزینه‌ای برگزار می‌شود.

آزمون کتبی روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه ۹۸ برگزار می‌شود و آزمون مصاحبه مبتنی بر سوابق شغلی و علمی داوطلبان انجام خواهد شد. نتایج آزمون کتبی تا نیمه اول مرداد اعلام و مصاحبه تا پایان نیمه دوم مرداد انجام خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار