پنج هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان خوزستانی فراهم شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پنج هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان خوزستانی فراهم شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: پنج هزار و 800 فرصت شغلی در قالب 440 طرح کاریابی در استان خوزستان ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد فراهم شد.

به گزارش ایرنا مرتضی موصلی سه شنبه در جلسه انعقاد تفاهمنامه با منطقه آزاد اروند افزود: در سال گذشته با جذب ۱۰۰ درصدی منابع تسهیلات قرض الحسنه بانکی در سطح شهرستانهای آبادان و خرمشهر ۵۲۰ فرصت شغلی با بهره گیری از تسهیلات و ۱۲۰ فرصت شغلی دیگر در بخش کاریابی ایجاد شد.

وی توانمندسازی خانواده‌ها را مهمترین راهبردکمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: راهبرد توانمندسازی خانواده‌ها بر اساس رهنمودها و خواسته‌های مقام معظم رهبری، دولت و کمیته امداد امام مد نظر قرار گرفت.

موصلی، یکی از محورهای راهبردی کمیته امداد را توسعه کسب و کار عنوان کرد و گفت: توسعه مشاغل خرد و کوچک و مشاغل با ظرفیت ایجاد ارزش افزوده از محورهای راهبردی کمیته امداد در توسعه کسب و کار مددجویان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان استفاده از انرژی خورشیدی را از دیگر محورهای توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد بیان کرد و گفت: با مکاتبات منطقه آزاد اروند با کمیته امداد کشور تصمیم بر این شد که طرح اجرای پنل‌های خورشیدی با انعقاد تفاهمنامه برای واحدهای مسکونی ایجاد شود.

موصلی افزود: در این راستا پروانه بهره برداری برای هر یک از خانوارهای کمیته امداد صادر می‌شود و امیدواریم علاوه بر ۱۰۰ خانوار بهره مند ازاین طرح دراین مرحله، بتوانیم تعداد بیشتری را در اینده از این طرح بهره مند کنیم.

وی افزود: این طرح کاملاً بیمه شده و از این جهت نگرانی خاصی ندارد لذا امیدواریم یکی از طرح‌های موفق برای مددجویان باشد.

۱۵ هزار مددجو در شهرهای آبادان و خرمشهر زیر پوشش کمیته امداد خمینی (ره) قرار دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار