راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان دریافت مجوزهای کسب و کار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات متقاضیان دریافت مجوزهای کسب و کار

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در برنامه دیشب پایش گفت: سامانه‌ای راه‌اندازی شده است که از طریق آن شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار را به جد پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی برنامه پایش، شب گذشته، اولین موضوعی که در برنامه تلویزیونی «پایش» بررسی شد موضوع تصفیر نفت یعنی چگونگی به صفر رساندن وابستگی بودجه کشور به نفت بود. صمد عزیزنژاد کارشناس حوزه نفت مهمان این بخش از برنامه بود و با ارائه راهکارهایی چون افزایش درآمدهای مالیاتی، کسب درآمد از صادرات مواد معدنی و خام و استفاده از ظرفیت صادراتی مناطق آزاد، تصفیر نفت را عملی دانست.

در بخش دیگری از برنامه، از مخاطبان، درباره شرایط صدور مجوزهای کسب وکار نسبت به سال گذشته سوال شد.        در همین راستا، علی فیروزی رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در این برنامه حضور یافت تا پاسخگوی مشکلات تولیدکنندگان در حوزه صدور مجوزها باشد و سازو‌کار تسهیل صدور مجوزها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه را شرح دهد.

وی با اشاره به این که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت پیشخوان مجوزهای کشور به آدرس g4b.ir جزئیات مجوزهایی را که خواهان آن هستند مشاهده کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند تمامی اطلاعات و جزئیات مجوزهای خود را بر روی پایگاه مجوزهای کسب و کار بارگزاری کنند.

وی با بیان این که بسیاری از دستگاه‌ها اقدام به این کار کرده‌اند، از اینکه همچنان دستگاه‌های اجرایی مجوزهای جدیدی درخواست می‌کنند و به موتوری پر سرعت در تولید مجوزها تبدیل شده‌اند انتقاد کرد و افزود: بدتر آن که این مجوزها بارگذاری نمی‌شوند و متقاضیان مجوزهای کسب و کار از آن بی‌اطلاع‌اند.

وی اظهار داشت: مردم باید از ریز اطلاعات مجوزها آگاهی داشته باشند و اکنون اقداماتی انجام دادیم تا هر مجوز جدیدی که از سوی هر دستگاهی صادر می‌شود در این سامانه بارگذاری شود.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: مقرر شده است قبل از آن که دستگاهی اخذ مجوزی را ملزم کند باید آن را در این سامانه بارگذاری کند. در غیر این صورت، حق درخواست آن مجوز را از متقاضی نخواهد داشت و اگر مجوزی بر روی این سامانه بارگذاری نشده باشد به منزله عدم نیاز به آن مجوز خواهد بود.

فیروزی در پایان اعلام کرد: سامانه‌ای را بر روی سایت پیشخوان مجوزهای کشور راه‌اندازی کرده‌ایم که متقاضیان با ثبت نام در آن به راحتی می‌توانند شکایات خود در زمینه صدور مجوزهای کسب وکار را ثبت کنند و بنده قول می‌دهم قطعا شکایات آنان را پیگیری خواهیم کرد.

در بخش پایانی برنامه «پایش» سه جوان موفق در حوزه کسب و کار حضور پیدا کردند و هر کدام از چگونگی راه‌اندازی و شرایط کنونی کسب وکار خود توضیحاتی ارائه کردند.

«پایش» به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و سردبیری محمد عنبری، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که امشب ساعت 19:4۵ با اجرای محمد دلاوری به‌طور زنده پخش خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار