جذب ۳۵ هزار نفر امسال در دستگاه‌های اجرایی کشور ‌

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: امسال حدود ۳۵ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان جمشید انصاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انسانی مورد نیاز در رشته های مختلف شغلی از میان دانش آموختگان دانشگاهی و از طریق آزمون های استخدامی تامین می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال حدود ۳۵ هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند گفت: هر سال ون استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور در دو نوبت تابستان و زمستان برگزار می‌شود که بخش قابل توجهی از نیروها با توجه به نوع فعالیت دستدستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش و بهداشت درمان جذب دستگاه‌ها می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان از استعدادهای بالایی برخوردارند در واقع دانشگاه های استان با داشتن اعضای هیات علمی برجسته جز استان‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: قانون استخدام در همه جای کشور یکسان است حد نصاب آزمون های استخدامی و رشته محل شغل به صورت منطقه‌ای است و شهرها با هم مقایسه نمی شوند.

رئیس سازمان استخدامی کشور با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای سهمیه وزارت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در زمینه تامین نیروی انسانی انجام شده است عنوان کرد: در نظر داریم یک سهمیه ویژه به این استان اختصاص دهیم تا برخی از کمبودها در این حوزه جبران شود.

انصاری با اشاره به شهرستان تازه تاسیس سیستان و بلوچستان گفت: قرار است بیش از ۵۰ درصد پست های سازمانی این شهرستان ها تامین شود که در این زمینه به استانداری مجوزات لازم داده خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار