برگزاری دوره های مهارت های فنی آزاد با همکاری دانشکده نفت آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برگزاری دوره های مهارت های فنی آزاد با همکاری دانشکده نفت آبادان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از برگزاری دوره های آموزشی علمی و کاربردی مهارت آموزی با همکاری این اداره و دانشکده نفت آبادان خبر داد.

غلامعباس بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی مذاکره ای که مدیر دانشکده نفت انجام شد، این دانشکده آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی آزاد با اعطای مدرک رسمی اعلام کرد.

وی افزود: کارگران، کارفرمایان، پیمانکاران، مدیران و اقشار مختلف جامعه در صورت تمایل می توانند با هزینه اندک در این دوره های کوتاه مدت شرکت کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر از دوره های حفاظت و ایمنی، ارزیابی ریسک، حسابداری صنعتی و همچنین آموزش خلاقیت و کارآفرینی، قانون کار، قانون تعاون و تامین اجتماعی به عنوان برخی از رشته های تعریف شده برای این دوره ها یاد کرد.

بهرامی در ادامه به هدف از برگزاری این دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: مراجعات مکرر کارگرانی که بر اساس اصل ۴۴ و برون سپاری برای طرح دعوی علیه کارفرمایان اقدام می کنند و همچنین ملزم کردن کارفرمایان برای داشتن گواهینامه های صلاحیت آموزش به این قشر را به یک نیاز تبدیل کرده است.

وی توضیح داد: برخی کارفرمایان با وجود پرداخت حقوق کارگران بخاطر بی اطلاعی از مفاد قانون طبق قانون کار و تامین اجتماعی محکوم به پرداخت مطالبات می شوند که برای حفظ حقوق کارفرما و کارگر نیاز به آموزش احساس می شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر افزایش مهارت دانش آموختگان دانشگاهی را دیگر هدف برگزاری این دوره های آموزشی دانست و بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه عمده آموزش های دانشگاهی نظری هستند و بیشتر دانش آموختگان از مهارت کافی برخوردار نیستند و از سوی دیگر شعار سال رونق تولید است، برگزاری این دوره ها در افزایش بهره وری موثر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علاقمندان به شرکت در این کارگاه های آموزشی می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خرمشهر مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار