جذب نیروی حق التدریس درخوزستان باید ضابطه مند باشد

دسته ها: اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار

جذب نیروی حق التدریس درخوزستان باید ضابطه مند باشد

استاندار خوزستان گفت: جذب نیروهای حق التدریس در آموزش و پرورش خوزستان با طبق ضوابط و قوانین انجام شود تا حق و حقوق جوانان با استعداد ضایع نشود.
به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در شورای آموزش وپرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای جبران کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان باید از نیروهای با استعداد استان با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط قانونمند استفاده کرد.
وی گفت: جبران کمبود معلم از روش خرید خدمت نیز مناسب است اما در شرایطی که بخش خصوصی به تعهدات خود عمل کند و دولت نیز به تعهدات خود در قبال بخش خصوصی پایبند باشد.
استاندار خوزستان با بیان اینکه در روش خرید خدمت از بخش خصوصی کمک گرفته می‌شود افزود: برای اثر بخش کردن دولت باید از بخش خصوصی توانمند استفاده شود.
شریعتی با اشاره به اهمیت استفاده از راهکارهایی برای ماندگاری نیروهای فرهنگی در خوزستان بیان کرد: تلاش شده تا با پرداخت حق مناطق جنگی و بدی آب و هوا و همچنین کاهش کانون‌های تولید گردو غبار در خوزستان، شرایط را برای ماندگاری نیروی انسانی در استان فراهم کنیم.
وضعیت آموزش و پرورش خوب نیست
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های خوبی که در خوزستان وجود دارد و می‌توان از آنها به خوبی استفاده کرد اما وضعیت آموزش و پرورش استان و شاخص‌های آن مناسب نیست.
علی حسین حسین زاده ادامه داد: مهم‌ترین شورای استان شورای آموزش و پرورش است و باید تصمیم‌های مهم در این شورا برای بهبود وضعیت آموزش دانش آموزان خوزستان گرفته شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به اوقات فراغت دانش آموزان افزود: برای فراهم ساختن شرایط مناسبِ استفاده بهینه دانش آموزان از اوقات فراغت، باید شورایی متشکل از اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل کتابخانه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان تشکیل شود.
حسین زاده بیان کرد: آموزش و پرورش خوزستان باید از اساتید دانشگاه‌ها برای تصمیم گیری در خصوص بهبود شاخص‌های این سیستم استفاده کند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: رتبه آموزش و پرورش خوزستان با وجود ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد بسیار پایین است. (رتبه کنونی آموزش و پرورش خوزستان در کشور ۱۹ است)
وی با اشاره به موضوع اوقات فراغت دانش آموزان مناطق سیل زده نیز گفت: در اعتباری که در خصوص سیل اخیر به خوزستان تخصیص داده شد ردیفی را برای حمایت از دانش آموزان این مناطق در بحث اوقات فراغت مشخص خواهیم کرد.
حسین زاده در ادامه با بیان اینکه برای جذب معلم در خوزستان، استانداری از آموزش و پرورش حمایت خواهد کرد ادامه داد: مصوباتی در حوزه جذب معلم در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که در این خصوص نشستی را با رییس این سازمان و وزارت آموزش و پرورش تشکیل خواهیم داد تا از این ظرفیت‌ها برای جذب معلم در استان استفاده کنیم.
وی گفت: جذب نیروی حق التدریس در گذشته ضابطه مند نبوده و نارضایتی‌هایی را در خوزستان به دنبال داشته است؛ باید راهکارها و ضوابطی را برای جذب نیرو در این روش ایجاد کرد.

اخبار استان اخبار آموزش و پرورش اخبار