پیگیری ردیف استخدامی ویژه آموزش و پرورش خوزست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان پیگیری حل مشکل نیروی انسانی از طریق اختصاص سهمیه استخدامی ویژه آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی پیش از ظهر روز دوشنبه 3 تیرماه 98 در حاشیه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: کار آموزش و پرورش با کیفیت ارتباطی ناگسستنی دارد و به دلیل اینکه کیفیت معلول نیروی انسانی است، از این رو کمبود نیروی انسانی به عنوان اولین مشکل در آموزش و پرورش به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش خوزستان با کمبود 16 هزار و 700 نفر نیروی انسانی رو به رو می باشد، افزود: از این تعداد حدود 7 هزار و 400 نفر را از طریق حق التدریس که از سال گذشته در آموزش و پرورش وجود دارند برطرف می کنیم و برای 9 هزار و 300 نفر نیروی باقیمانده که باید اول مهرماه سال تحصیلی آینده در کلاس های درس حضور داشته باشند می بایست راهکاری جدی اندیشیده شود.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مناطق محروم به دلیل پراکندگی معضل کمبود نیروی انسانی شدیدتر است و اگر معضل حل شود اقدامات کیفیت بخش در آموزش و پرورش با سرعت بیشتر و بهتری انجام خواهد شد.

رفیعی دهکردی با تاکید بر اینکه استان خوزستان استانی بزرگ با مشکلات خاصی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید رفع مشکل نیروی انسانی در این استان را از طریق اختصاص سهمیه ویژه ای برای استخدام رسمی دنبال کنند.

وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای بازنشسته، استفاده از حق التدریس همکاران موظف از دیگر راهبردهای مجموعه آموزش و پرورش در خصوص رفع موقتی مشکل کم بود نیروی انسانی است. البته همچنان مهمترین راهبرد جذب نیروی انسانی جدید است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار