پرداخت وام اشتغال به همسران نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت وام اشتغال به همسران نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به پرداخت وام اشتغالزایی به همسران نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد گفت: کمیته امداد به همسران نوعروس‌هایی که همسرشان بیکار است وام و خدمات کسب و کار ارائه می‌دهد تا ازدواج بین آنها نیز تشویق شود.

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نرخ طلاق در مددجویان کمیته امداد به مراتب از متوسط کشور پایین‌تر است، اظهار کرد: این افراد تحت پوشش خدمات مددکاری هستند و یک مددکار حرفه‌ای برای هر خانواده وجود دارد که به لحاظ دانشی نیز در سطح خوبی است. به همین دلیل نه تنها با ارائه این خدمات از سوی کمیته امداد زمینه برای سوءاستفاده سودجویان فراهم نمی‌شود بلکه وقتی آنها می‌خواهند ازدواج کنند، از این مددکاران، مشاوره دریافت می‌کنند. نظام مددکاری کمیته امداد آنقدر قوی است که زمینه برای سوءاستفاده از این شرایط فراهم نیست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه وام‌های اشتغالزایی به همسران زنانی که ازدواج مجدد می‌کنند نیز تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: اگر همسر این زنان بیکار باشد تمام خدمات اشتغال به آنها پرداخت می‌شود. این نکته از این لحاظ اهمیت دارد که بعضی از زنان بدلیل ترس از قطع شدن خدمات دریافتی از کمیته امداد ممکن است ازدواج نکنند، این درحالیست که این وام‌ها حتی به خود زنانی که قصد اجرا کردن طرح‌های اشتغال را دارند نیز پرداخت می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه پرداخت این خدمات منوط به ازدواج نخست یا دوم زنان نیست، گفت: محور ما اقتصاد خانواده است و اولویت ما این است که این افراد تبدیل به خانواده شوند و با راه انداختن یک کسب و کار زمینه برای خودکفایی خود را فراهم کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار