آموزش و پرورش تعیین کننده شروط استخدامی نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آموزش و پرورش تعیین کننده شروط استخدامی نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه تعیین کننده شروط استخدامی نیست و آموزش و پرورش بر اساس قانون نیروهای کیفی خود را جذب می‌کند.
علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به درخواست مخاطبان سامانه «فارس من» مبنی بر اینکه «شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟» درباره بالا بودن شرایط سنی استخدام برای آموزش و پرورش و اینکه افراد دارای سن بالا انرژی و انگیزه‌ای برای ارائه تحصیل به دانش‌آموزان ندارند، تصریح کرد: آموزش و پرورش تعیین کننده شروط استخدام در این وزارتخانه نیست و آموزش و پرورش بر اساس قانون نیروهای کیفی خود را جذب می‌کند.
وی اضافه کرد: ما دستگاه اشتغال نیستیم تا ببینیم مردم چه درخواستی دارند و بتوانیم مطابق آن پیش برویم؛ در وزارت آموزش و پرورش باید از نیروهای کیفی بهره گرفته شود و ضمن آن باید بتواند قوانین و مقررات را کاملا رعایت کند.
الهیار ترکمن ادامه داد: ما تابع مقررات هستیم و هر قانونی در زمینه استخدام در آموزش و پرورش وجود داشته باشد را تبعیت می‌کنیم، لذا شرایط نباید به گونه‌ای باشد که جو عمومی ایجاد شود و مردم اعلام کنند که شرایط استخدام مناسب نیست، این قانون را قبول نداریم یا اینکه آن را نمی‌خواهیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موارد اعلامی باید از دستگاه سیاست‌گذار پیگیری شود، افزود: چرایی سن ۳۵ سال برای جذب معلمان در دوره کارشناسی، یا به طور مثال لزوم داشتن کارت پایان‌خدمت یا معافیت غیرپزشکی برای استخدام از جمله شرایطی است که قانون در این زمینه تصمیم گرفته است.
وی ادامه داد: اگر نسبت به این موضوع اعتراضی به ما وارد شود مطمئنا کاری از دستمان برنمی‌آید زیرا ما مجری قانون و مقررات وضع شده هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار