ورود ۲۰ هزار دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان به مدارس از مهر ۹۸/ سرانجام سه ساله شدن دانشگاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ۲۰ هزار و سال آینده ۳۷ هزار معلم به کلاس‌های درس می‌فرستیم.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام ماجرای سه ساله‌شدن دوره تحصیلی این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در وزارتخانه داشتیم و تدابیر اندیشیده برای جذب معلم طی امسال و سال‌های آتی، پیشنهاد سه ساله شدن فعلا مسکوت مانده است.

وی ادامه داد: امسال ۴۳ هزار و سال گذشته ۴۱ هزار دانشجومعلم در دوره‌های یکساله و چهار ساله جذب کردیم که همین تعداد پذیرش نیاز حداقلی به معلم را طی سال‌های آینده رفع می‌کند در نتیجه ماجرای سه ساله شدن دانشگاه کمرنگ شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره چگونگی اجرای طرح سه ساله شدن گفت: بر اساس این طرح تغییری در واحدهای درسی دانشجومعلمان نداریم و فقط با اضافه کردن دو تابستان به دوره تحصیلی قصد کوتاه کردن زمان تحصیل را داشتیم.

خنیفر اضافه کرد: این طرح به کاهش هزینه‌های تحصیلی، کاهش هزینه برای پرداختی حق‌التدریس‌ها و تامین نیروی انسانی بیشتر و سریعتر در آموزش و پرورش کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره بازنگری دروس این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف بیان کرد: در پنج رشته کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته کارشناسی به زور کامل بازنگری در دردی انجام شده است همچنین دو رشته جدید هنر و علوم هم به دوره کارشناسی اضافه شد.ش

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار