استخدام ۴۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال ۴۲ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جمشید انصاری ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از سفر به خراسان جنوبی شرح وضعیت دولت و بیان سیاست‌های دولت است.

وی افزود: دولت ۲.۵ میلیون کارمند دارد که در اقصی نقاط کشور با استفاده از مدیران سیاست‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: ممکن است مدیرانی در بخش‌هایی از کشور نسبت به شرایط دولت آگاه نباشند و تعهداتی را ایجاد کنند که اجرای آن برای دولت آسان نباشد بنابراین اطلاع رسانی نسبت به شرح حال دولت و تغییرات سیاستی آن ضروری است.

انصاری با اشاره به اینکه دولت لایحه بودجه‌ای که تقدیم مجلس کرده بود حدود ۴۲۶ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: نمایندگان مجلس با صلاحدیدی که داشتند ابتدا درآمدهای جدیدی تعریف کردند و متناسب با درآمدها افزایش ایجاد کردند و بودجه مصوب ۴۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم درآمدها تغییر کرده است خاطرنشان کرد: باید به دنبال منابع درآمدی جدیدی باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: اینکه ما هزینه ایجاد کنیم و توقع داشته باشیم سازمان برنامه و بودجه این رقم را تامین کند درست نیست بلکه باید با احتیاط کار کنیم.

انصاری با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های جاری دستگاه‌ها تجدید نظر شود اظهار داشت: باید اولویت گذاری مجددی در برنامه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: امسال به لحاظ تامین منابع مالی هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی سال دشواری را پیش رو داریم و ممکن است نتوانیم بسیاری از برنامه‌های روتین را مانند گذشته انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مسئولیت داریم در چارچوب قوانینی که نمایندگان مجلس برایمان تعیین کرده‌اند نسبت به تامین نیروی انسانی جایگزین در دستگاه‌های اجرایی و اداری کمک کنیم.

انصاری با بیان اینکه امروز برای استخدام نیروی انسانی نیازمند تامین اعتبار هستیم چراکه استخدام هر نیرو سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد بیان کرد: در حال حاضر دستگاه‌هایی داریم که برای آنان دو سال مجوز استخدامی تعریف کرده‌ایم اما نتوانستند بودجه لازم را از سازمان برنامه و بودجه جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم به هر اندازه که سازمان مدیریت، برنامه و بودجه برای استخدام تامین اعتبار کند ما مجوز صادر کنیم گفت: تمام فعل و انفعالاتی که در حوزه استخدام ایجاد می‌شود آثار مالی دارد که با تصور مدیران تفاوت دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نیاز برخی دستگاه‌های اجرایی به سهمیه استخدامی را نفی نمی‌کنیم افزود: در سطح کشور ۶۵ تا ۷۰ درصد پست‌های بلاتصدی سازمانی در استان دچار اشکال است و برای رفع این مشکلات همکاری می‌کنیم.

انصاری اظهار داشت: آمادگی داریم هر مجوزی که وزارت علوم از ما برای استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه خراسان جنوبی به جز دانشگاه علوم پزشکی درخواست کند مجوز را صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است تا دانشگاه‌های استان از نظر اعضای هیئت علمی مشکل چندانی نداشته باشند یادآور شد: باید اطلاعات تمام مجوزهای استخدامی که صادر شده در اختیار استانداری خراسان جنوبی قرار گیرد تا برای جذب سهمیه آن را بررسی کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال ۴۲ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند اظهار داشت: از این تعداد ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.

انصاری گفت: در بحث تصمیماتی که در سطح دولت می‌گیریم نه در بین دستگاه‌ها و نه در بین استان‌ها تبعیض قائل نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر سطح رضایتمندی کارکنان پایین باشد بخش عمده‌ای از منابع دولت هدر می‌رود خاطرنشان کرد: بنابراین افزایش رضایتمندی و توانمندی کارکنان دولت برای ما یک هدف است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی ۰.۹۶ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است اما ۱.۳۳ درصد کارمندان در خراسان جنوبی شاغل هستند گفت: ۶۷.۴ درصد کارمندان کشور رسمی هستند و همین رقم در خراسان جنوبی نیز بالاتر از نرم کشوری است و نیروی کارگری و قراردادی استان نسبت به سطح کشوری پایین‌‌تر است.

انصاری یادآور شد: در آموزش و پرورش خراسان جنوبی ۱.۵۷ درصد نیروی آموزش و پرورش کشور وجود دارد که از نرم متوسط آموزش و پرورش بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در بهداشت و درمان نیز خراسان جنوبی ۱.۳۴ درصد نیروی بهداشت و درمان کشور را دارد که ۳۵ درصد بیشتر از نرم کشوری است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به سهم بخش دولتی در اشتغال اشاره کرد و گفت: اکثر محصلان به دنبال استخدام دولتی هستند.

انصاری با بیان اینکه کل سهم بخش عمومی از نیروی کار کشور ۱۲ درصد است اظهار داشت: سهم بخش عمومی از اشتغال خراسان جنوبی ۱۸ درصد است.

وی بیان کرد: وظیفه ما این است که زمانی که مجوزهایی به خراسان جنوبی می‌دهیم در راستای تامین اعتبار آن نیز تلاش کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار