مهرماه امسال حدود 3800 نفر در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در خوزستان پذیرفته می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهرماه امسال حدود 3800 نفر در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای در خوزستان پذیرفته می‌شوند

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه توسعه کشور منوط به توسعه آموزش‌های مهارتی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود مهرماه امسال حدود 3800 نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان پذیرفته شوند.
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، ابراهیم صالحی‌عمران در حاشیه آیین افتتاح پنج پروژه بزرگ آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان خوزستان که امروز، یک‌شنبه (ششم مردادماه) همزمان با روز ملی مهارت در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسئولیت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنیسین و نیروی مهارتی است. در دانشگاه فنی و حرفه‌ای 60 تا 70 درصد دروس‌مان به صورت عملی ارائه می‌شود و 30 تا 40 درصد آموزش‌های ما به صورت نظری است.
وی افزود: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فضای آزمایشگاهی و کارگاهی نقش مهمی دارد. پنچ پروژه‌ای که امروز افتتاح شدند، مربوط به رشته‌های مختلفی بودند. ما افتتاح این پروژه‌ها را در ارتقا کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار موثر می‌دانیم.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت:‌ برنامه درسی عملی، تدریس عملی اساتید و محیط‌های درس عملی، شاخصه‌های ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند. در حال حاضر سرمایه‌‌گذاری عمده‌ای را روی ارتقا این کارگاه‌ها انجام داده‌ایم که خوزستان در این زمینه در کشور پیشتاز است. تفاهم‌نامه‌ای که در خوزستان با استانداری برای انجام این پنج پروژه منعقد شد، اعتباری حدود 10 میلیارد تومان داشت.
صالحی‌عمران با اشاره به اینکه تکنیسین‌ها و خروجی‌های این دانشکده می‌تواند در صنعت خوزستان بسیار موثر باشد، افزود: پیش‌بینی شده در مهرماه امسال حدود 3800 دانشجو در این استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای پذیرش شوند.
وی گفت: امید داریم توجه به آموزش مهارتی سرلوحه کار بسیاری از مسئولان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور قرار گیرد. قطعا توسعه کشور منوط به توسعه آموزش‌های مهارتی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار