دستور جذب 2500 کارشناس آزمایشگاه و 250 امریه در وزارت علوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستور جذب 2 هزار و 500 نفر کارشناس آزمایشگاه به طور خاص اخذ شد و درصدد راهکاری برای تامین بار مالی آن هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، منصور غلامی دوشنبه‌شب در نشست با اساتید و هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه درآمد نفتی ما صفر است لذا مدیریت مالی بسیار سخت است، اظهار کرد: دستور جذب دو هزار و 500 نفر کارشناس آزمایشگاه به طور خاص اخذ شد و درصدد راهکاری برای تامین بار مالی آن هستیم.
وزیر علوم تصریح کرد: بخش اصلی راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اجرایی شده است و 70 درصد فعالیت دانشگاه‌ها بر پایه این سند است.
غلامی خاطرنشان کرد: تغییر عنوان دانشگاه بین‌المللی برای این دانشگاه نوشیروانی اهمیتی ندارد آنچه مهم است افزایش عملکرد این دانشگاه مثل همیشه و موفقیت در جذب دانشجویان خارجی شهریه‌پذیر است که باید با فراهم کردن جاذبه‌های کافی این امکان برای این دانشگاه فراهم شود.
این مسؤول یادآور شد: با وجودی که تعداد دانشجویان خارجی شهریه‌پذیر در کشور افزایش یافته است اما ایجاد شرایط جذاب برای جذب این دانشجو دغدغه ما در این حوزه است.
وی افزود: برای هر استانی ایجاد پارک علم و فناوری را خواهیم داشت اما اولویت ایجاد آن برای دانشگاه‌هایی است که زمین در اختیار داشته باشند لذا از حمایت بیشتری برخوردار می‌شوند.
وزیر علوم افزود: اینکه تنها نگران وضعیت نخبگان و اشتغال آنها باشیم کافی نیست باید پنجره امیدبخشی از آینده روشن برای دانشجویان باز کنیم این وظیفه همه است تا با معرفی افراد نخبه و موفق در حوزه‌های مختلف چراغ امید را در دل دانشجویان روشن کنیم.
وی از اخذ مجوز امریه سربازی برای ۲۵۰ نفر خبر داد و تصریح کرد: این موضوع باید در بین فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا اطلاع‌رسانی شود.
غلامی در مورد وضعیت جذب نیرو برای بخش اداری و خدماتی وزارت علوم ادامه داد: در این بخش‌ها نیاز به نیرو نداریم و اگر هم داشته باشیم باید از شرکتی‌ها استفاده کنیم، چون اولویت ما بخش پژوهشی است.
.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار